شناسهٔ خبر: 35497601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری «سه‌شنبه‌های فرهنگی» در یزد

مدیر کتابخانه وزیری استان یزد با بیان اینکه سه‌شنبه‌های فرهنگی در این کتابخانه برگزار می‌شود، گفت: این برنامه چهارمین سه‌شنبه‌های فرهنگی است که در یزد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا ملک ثابت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از یزد، با بیان اینکه چهارمین برنامه سه‎شنبه‎های فرهنگی در کتابخانه و موزه وزیری یزد برگزار می‌شود گفت: در این برنامه از قدیمی‌ترین نسخۀ خطی مثنوی معنوی در گنجینه وزیری رونمایی خواهد شد.

مدیر کتابخانه وزیری استان یزد با اشاره به اینکه چهارمین سه‌شنبه‌های فرهنگی یزد در تاریخ 2 مهرماه ساعت 19 برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور مولوی شناسان، مثنوی پژوهان و سایر علاقه‌مندان به شعر و ادب پارسی در سالن اجتماعات کتابخانه برگزار می‎شود.

وی عنوان کرد: سه برنامه گذشته با استقبال بسیار خوبی صورت گرفت که با توجه به موضوع جذاب و جدیدی که دارد امیدوار هستیم که برنامه‌های بعد را نیز با همین شور و نشاط و حضور مولوی شناسان و هنرمندان استان برگزار کنیم.

ملک ثابت با بیان اینکه 507 نسخه از گنجینه کتابخانه وزیری یزد به موضوع ادبیات اختصاص دارد تصریح کرد: نسخه‌هایی دست‌نویس، مُذَهَّب و مُرَصَّع و بعضی منحصربه‌فرد که سال‌های پیش با همت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌محمد وزیری و با مشارکت خیرین نیک‌اندیش یزدی از طریق وقف، اهداء و خریداری گردآوری شده است.

انتهای پیام/90009

نظر شما