شناسهٔ خبر: 35477493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵ برنامه طی هفته دفاع مقدس در مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس ۳۵ عنوان برنامه در طول این هفته در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

جواد زاهدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دعوت از رزمندگان جنگ تحمیلی جهت بازگویی خاطره‌های جنگ، حضور در مزار شهدا، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، برگزاری کارگاه‌های ادبی و کارگاه سفال و برپایی ایستگاه نقاشی یک کیلومتری از جمله این برنامه‌هاست.
وی ادامه داد: فضاسازی محیط متناسب با هفته دفاع مقدس، انتشار نشریه دیواری، ساخت ماکت جبهه، شرکت در فراخوان «شهادت پژوهی» از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای اجرا در هفته دفاع مقدس امسال است.
وی تاکید کرد: با توجه به شعار محوری ستاد کل نیروهای مسلح با عنوان «ما پیروزیم» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برنامه‌های مرتبط با هفته دفاع مقدس را مطابق راهبرد و سیاست‌های اجرایی کانون کشور از روز ۳۱ شهریور آغاز می‌کند.
مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: این برنامه‌ها در مراکز ثابت، سیار و پستی سراسر استان در طول این هفته اجرا می‌شود.
روز ۳۱ شهریورماه همزمان با حمله ددمنشانه رژیم بعث عراق به میهن اسلامی در سال ۱۳۵۹ هفته دفاع مقدس نامگذاری شده‌ است.

آذربایجان‌غربی با تقدیم ۱۲ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده سرافراز سهم بارزی در هشت سال دفاع مقدس در کشور داشته است.

رشادت‌های دلاورمردان آذربایجان غربی در برخی عملیات مهم چون عملیات ثامن‌الائمه، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر، خیبر، بدر، کربلا در تاریخ سراسر ایثار و شهامت و جانفشانی هشت سال دفاع مقدس کشور ثبت شده است.
نقش شهیدان مهدی و حمید باکری در دفاع مقدس خود حدیثی دیگر است که بدون رشادت این دلیرمردان پرورش یافته در خاک آذربایجان‌غربی، پیروزی در عملیات خیبر و بدر تقریبا مشکل می‌نمود.
این استان همچنین محل شهادت سرداران بزرگی چون برادران زین‌الدین، شهید بابایی، شهید کاظمی، شهید بروجردی، شهید کاوه و دیگر سرداران بزرگ عرصه های هشت سال دفاع مقدس بوده است.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد و این روز آغاز هفته دفاع مقدس است.
۹۹۱۸‪/۳۰۷۲

نظر شما