شناسهٔ خبر: 35477393 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبستان‌های کشور شکوفه‌باران شد

حدود یک میلیون و 470 هزار کلاس اولی از امروز با حضور در دبستان‌های کشور، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: آخرین روز تابستان است اما درهای مدرسه باز است و شور و هیجان آغاز سال تحصیلی به چشم می‌خورد؛ نوآموزان لباس فرم پوشیده روی صندلی‌هایی که در حیاط مدرسه چیده‌اند، نشسته‌اند و منتظر شروع برنامه هستند.

یک سری برنامه‌های شاد برای دانش‌آموزان در حال اجراست؛ بچه‌ها با شوق در حال تماشا و تشویق هستند و همه حواسشان به اجراهاست اما در صندلی‌های انتهای حیاط، والدین هستند که به جای تماشای برنامه، بیشتر با همدیگر صحبت می‌کنند.

بعد از یک برنامه شاد و سخنرانی چند مسؤول، بچه‌ها به داخل کلاس می‌روند؛ کلاسی که قرار است سال تحصیلی را در آنجا بگذارنند.

اکثر دانش‌آموزان شاد هستند و حتی دوستانی هم برای خود پیدا کردند اما تعدادی از دانش‌آموزان، اشک‌هایشان خشک نمی‌شود.

محسن یکی از آنهاست که اخم کرده است و برای مصاحبه هم با بی میلی جواب می‌دهد؛ وقتی می‌پرسم «چرا ناراحتی؟»، می‌گوید «چرا باید درس بخوانم؟ من همه چیز بلدم».

امروز حدود یک میلیون و 500 هزار کلاس اولی‌ با حضور در دبستان‌های کشور، تحصیل را آغاز کردند.

مراسم نمادین روز شکوفه‌ها با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران تهران و دانش‌آموزان در دبستان پسرانه تشیع منطقه ۱۹ تهران برگزار شد.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی در کشور گفت: تا امروز یک میلیون و 470 هزار و 403 دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس کشور ثبت‌نام شدند. 

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، 8 میلیون و 191 هزار و 866 دانش‌آموز در دبستان‌های کشور تحصیل می‌کنند. 

امروز دانش‌آموزان کلاس اولی، هم گل گرفتند، هم شیرینی و هم کتاب‌های درسی‌شان را تحویل گرفتند و قرار است سال تحصیلی را با انرژی فراوان آغاز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما