شناسهٔ خبر: 35421095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برای حضور در زیارت اربعین؛

ثبت نام بیش از ۲۰ هزار نفر از آذربایجان‌شرقی در سامانه سماح

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۲۱۶ نفر از طریق سامانه سماح ثبت نام قطعی خود را انجام داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «امیر روحی ملکی» امروز(۲۷ شهریور) در جلسه ستاد اربعین حسینی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تا کنون ۱۸ هزار و ۲۱۶ نفر از طریق سامانه سماح ثبت نام قطعی خود را انجام داده اند و ۲ هزار و ۱۲۷ نیز بدون واریز بیمه موفق به ثبت نام شده اند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی افزود: براساس اعلام سازمان حج و زیارت مرز خسروی باز است و زایران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه از این مرز اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه زمان اعزام زایران اربعین از ۱۰ محرم تا ۳۰ صفر در نظر گرففته شده است، گفت: زایران باید این مدت زمان را در نظر داشته باشنند تا دچار مشکل نشوند. داشتن پاسپورت و بیمه از ضروریات سفر اربعین است که باید مورد توجه زائران قرار گیرد.

استقرار ۲۴ موکب آذربایجان شرقی در خاک عراق

همچنین «علی بدرشکوهی»‌ مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در سخنانی گفت: امسال ۲۴ موکب از آذربایجان شرقی برای ارایه خدمات به زایران حسینی در خاک عراق و یک موکب نیز در مرز خسروی دایر خواهد شد.

وی گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی در ایام منتهی به اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کردند که با توجه به لغو روادید پیش بینی می شود امسال به ۱۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

مرز خسروی ویژه خروج زایران آذربایجان شرقی

نماینده کمیته مشارکت های مردمی و ستاد اسکان و تغذیه نیز در این نشست گفت: براساس اعلام ستاد اربعین کشور مرز خسروی مرز عبور و مرور کاروان های استان آذربایجان شرقی اعلام شده که ضروری است اطلاع رسانی شود.

«ولی الله فرید وند» افزود: لیست اقلام مورد نیاز برای ۲۵ موکب استان تهیه و تنظیم شده و مشارکت های مردمی نیز جمع آوری شده و تنها درخواست ما تامین نیازمندی های تخصصی از سوی دستگاه هاست.

نظر شما