شناسهٔ خبر: 35415789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آذربایجان‌شرقی آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی

تبریز- ایرنا - ستاد اربعین حسینی آذربایجان‌شرقی آمادگی خود را برای ارائه خدمات به زائران داخلی و خارجی همچون سال‌های گذشته اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، صبح امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که با ریاست استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد همه دستگاه های عضو اعلام کردند که همچون سال های گذشته برای مشارکت در برگزاری هرچه با شکوهتر این تجمع میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین از آمادگی کامل برخوردار هستند.

پیاده روی اربعین نماد اتحاد امت اسلامی ست

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه پیاده روی اربعین نماد وحدت مسلمانان است، گفت: باید تلاش کنیم این مراسم هر سال باشکوهتر از سال قبل برگزار شود.

محمدرضا پورمحمدی افزود: مردم ایران سال های زیادی منتظر بازگشایی راه های زیارت کربلا بودند و اکنون که این فرصت برای عاشقان اباعبدالله الحسین فراهم شده هر ساله با شور و اشتیاق بسیاری از جای جای میهن اسلامی در اربعین حسینی خود را به کربلا می رسانند.

وی با اشاره به اینکه در مراسم حج تمتع مراسم برائت از مشرکان به سختی برگزار می شود، ادامه داد: عظمت مراسم اربعین حسینی مجالی برای گردهمایی مسلمانان و به رخ کشیدن وحدت و همدلی مسلمانان و معرفی فرهنگ اسلامی به جهانیان است.

پورمحمدی اضافه کرد: مراسم اربعین حسینی حرکتی مردمی است و هر ساله مشارکت های مردمی افزایش می یابد و دستگاه های دولتی به عنوان تسهیل گر و مهیا کننده شرایط در کنار مردم حضور دارند.

وی تاکید کرد: زایران حسینی با توجه به اینکه مهمان کشور عراق هستنند باید قوانین کشور میزبان را رعایت کرده و در این خصوص نسبت به اطلاعیه هایی که صادر می شود توجه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه از طریق ستاد اربعین کشور پیگیر ایجاد خط هوایی مستقیم از تبریز به کربلا در این ایام هستیم، گفت: ضروری است شرکت های مجوز دار حمل و نقل بین المللی که توانایی حضور در کشور عراق را دارند نیز به مردم اعلام شوند.

وی ادامه داد: در شرایط بین المللی کنونی مراسم پیاده روی اربعین یک امکان نرم افزاری برای نشان دادن توانایی هایمان است تا دشمن قدرت وحدت و همدلی مردم ایران را دست کم نگیرد.

پورمحمدی اضافه کرد: از جمله قدرت های بازدارندگی جمهوی اسلامی اتکا به باورهای مردمی و خود مردم است که دشمن به آن واقف است.

استقرار ۲۴ موکب آذربایجان شرقی در خاک عراق

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: امسال ۲۴ موکب از آذربایجان شرقی برای ارایه خدمات به زایران حسینی در خاک عراق و یک موکب نیز در مرز خسروی دایر خواهد شد.

علی بدرشکوهی گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی در ایام منتهی به اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کردند که با توجه به لغو روادید پیش بینی می شود امسال به ۱۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی ادامه داد: زائران آذربایجان شرقی می توانند از مرز خسروی وارد کشور عراق شوند.

مرز خسروی مرز خروج زایران آذربایجان شرقی

نماینده کمیته مشارکت های مردمی و ستاد اسکان و تغذیه نیز در این نشست گفت: براساس اعلام ستاد اربعین کشور مرز خسروی مرز عبور و مرور کاروان های استان آذربایجان شرقی اعلام شده که ضروری است اطلاع رسانی شود.

ولی الله فرید وند افزود: لیست اقلام مورد نیاز برای ۲۵ موکب استان تهیه و تنظیم شده و مشارکت های مردمی نیز جمع آوری شده و تنها درخواست ما تامین نیازمندی های تخصصی از سوی دستگاه هاست.

شرکت خوش ره تنها شرکت استانی دارای مجوز بین الملل برای حضور در خاک عراق

رییس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان نیز گفت: شرکت خوش ره تنها شرکت بین المللی است که اجازه خروج از کشور را دارد و زایران می توانند از طریق این شرکت تا داخل خاک عراق سفر کنند.

اروجعلی علیزاده افزود: سال گذشته ۱۷ هزار نفر از زایران استان از طریق شرکت های حمل و نقل جابجا شدند که امسال برای ۲۰ هزار نفر پیش بینی های لازم انجام شده و برای این منظور ۳۳۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کرایه حمل و نقل ناوگان اتوبوس رانی از این استان تا مرز خسروی برای اتوبوس های ۲۵ صندلی هر نفر ۹۴ هزار تومان، برای اتوبوس های ۳۳ صندلی ۸۰ هزار تومان و برای ۴۴ صندلی ۶۵ هزار تومان اعلام شده است.

علیزاده تاکید کرد: هماهنگی های لازم با استان های مسیر حرکت کاروان آذربایجان شرقی انجام شده است.

ثبت نام بیش از ۲۰ هزار نفر در سامانه سماح

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز گفت: تا کنون ۱۸ هزار و ۲۱۶ نفر از طریق سامانه سماح ثبت نام قطعی خود را انجام داده اند و ۲ هزار و ۱۲۷ نیز بدون واریز بیمه موفق به ثبت نام شده اند.

امیر روحی ملکی افزود: براساس اعلام سازمان حج و زیارت مرز خسروی باز است و زایران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه از این مرز اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه زمان اعزام زایران اربعین از ۱۰ محرم تا ۳۰ صفر در نظر گرففته شده، گفت: زایران باید این مدت زمان را در نظر داشته باشنند تا دچار مشکل نشوند.

روحی تاکید کرد: داشتن پاسپورت و بیمه از ضروریات سفر اربعین است که باید مورد توجه زائران قرار گیرد.

۶۱۲۰/۳۰۷۱

نظر شما