شناسهٔ خبر: 35415510 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

قربانی گلشن‌آبادی در نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی:

فعالیت 298 تشکل دانشجویی و 180 تشکل اساتید در دانشگاه آزاد/ اعزام 500 نفر از منتخبان دوره‌های «حیات طیبه» و «شهید شهریاری» به عتبات عالیات

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی از اعزام 500 نفر از منتخبان شرکت‌کننده در دوره‌های حیات طیبه و شهید شهریاری، به عتبات عالیات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به وضعیت تشکل‌های استادی و دانشجویی این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 298 تشکل اسلامی - سیاسی در حوزه دانشجویی است که با توجه به دارا بودن 420 واحد و مرکز دانشگاهی، این تعداد تشکل فعال، زیبنده دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

دکتر قربانی گلشن‌آبادی ادامه داد: پیش از این، دانشگاه آزاد اسلامی 700 تشکل داشت که بیشتر آنها صوری بود و تنها روی کاغذ وجود داشت که زمان انتخابات اعلام حضور کرده و بیانیه صادر می‌کردند، البته در دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی، تشکل‌های کاغذی دانشگاه ملغی شدند و 298 تشکل فعلی کاملاً فعال و دارای ساختار مصوب هستند.

وی با بیان اینکه مکلف و موظف هستیم وضعیت تشکل‌ها را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم، گفت: 7 اتحادیه در دانشگاه آزاد اسلامی فعال است که 3 اتحادیه ویژه این دانشگاه و 4 اتحادیه سراسری است. در گذشته بسیاری از این اتحادیه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی فاقد دفتر بودند که اکنون همه این تشکل‌ها در واحدهای دانشگاهی دارای دفتر هستند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در کنار بسیج اساتید، 180 تشکل فعال ویژه اساتید نیز دارد، اظهار داشت: در گذشته هیچ اقدام و فعالیتی در زمینه تشکل‌های اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی انجام نمی‌شد که در این دوره تاکنون دو دوره آموزشی تشکیلاتی ویژه بسیج اساتید برگزار شده و تلاش داریم در حوزه کارمندی نیز تشکل راه‌اندازی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکل‌های اسلامی - سیاسی اساتید علاوه بر توجه به حوزه تبیینی، باید تحلیل نیز داشته باشند، گفت: اکنون کشور ما در یک نبرد فراگیر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و شناختی قرار دارد و تشکل‌های اساتید باید تحلیل‌های به‌روز و دقیق از شرایط داخلی و بین‌المللی داشته باشند.

دکتر قربانی گلشن‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سرشار از جوانان مؤمن و انقلابی است و اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در صورت اعلام آمادگی واحدها، آماده برگزاری دوره‌های حیات طیبه ویژه تشکل‌های دانشجویی و دوره آموزشی - تشکیلاتی شهید شهریاری ویژه تشکل‌های اساتید است. همچنین 500 نفر از منتخبان شرکت‌کننده در دوره‌های حیات طیبه و شهید شهریاری، در قالب کاروان‌های زیارتی عازم عتبات عالیات خواهند شد.

نظر شما