شناسهٔ خبر: 35415412 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

مجلس دانش آموزی فرصت اجتماعی شدن برای دانش آموزان فراهم می کند

آزاده سهرابی

وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت های اجتماعی برای دانش آموزان بسیار فرصت مهم و بزرگی است. چرا که می توانند از این طریق  توانمندی ها وظرفیت اجتماعی خود را افزایش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش  در دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی بیان کرد: فعالیت های اجتماعی برای دانش آموزان بسیار فرصت مهم و بزرگی است. چرا که می توانند از این طریق  توانمندی ها وظرفیت اجتماعی خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: هر چقدر که پیوند های اجتماعی بین افراد در این انجمن بیشتر شود آنها بیشتر می توانند جایگاه علمی و فکری را عمیق کنند.
 
حاجی میرزایی بیان کرد: زندگی جمعی در  فرهنگ دینی ما توصیه شده است و بسیاری از مراسم در دین ما شکل جمعی دارد. در سند تحول بنیادین نیز ساحت های مختلفی مطرح شده است که برخی از آنها را می توان به شکل فردی پیش برد اما ساحتی چون ساحت سیاسی را الزاما باید از طریق اجتماع پیش برد. 

وی افزود: به نظر می رسد جای گفتگو در جامعه ما خلی است و می تواند این گفتگو صمیمت بخش و پشتوانه ملی ما باشد. صاحبنظران می گویند خانواده ای که در آن گفتگو جاری باشد از آسیب های اجتماعی مصون است. در جامعه نیز باید یک گفتگوی بین نسلی و تفاهم نسلی شکل بگیرد تا مسائل به صورت پایدار حل شود در غیر این صورت تبعاتی خواهد داشت. جامعه ای می تواند مشکلاتش را حل کند که گفتگو را آموخته باشد.

حاجی میرزایی بیان کرد: واگرایی در جامعه و تعارض در نقش ها، فرصت ها را به تباهی می برد و بدون شک گفت و گو یک ابزار اساسی برای تفاهم ملی است. 

وی افزود:  مسئولیت داریم که سند تحول را تحقق ببخشیم. می خواهیم سند را اجرایی کنیم و سندی اجرایی خواهد شد که پیرامون آن تفاهمی شکل گرفته باشد و به درک مشترک میان تمام ذی نفعان دست یافته باشد.  تا نتوانیم به تقاضای موثری را نسبت به تعلیم و تربیت چندساحتی دست بیابیم نمی توانیم آن را اجرایی کنیم. داشتن سندِخوب بخشی از تحقق اجرای آن است. سندی اجرایی خواهد شد که در راستای آن تفاهمی شکل گرفته باشد. ما باید پایه‌های گفتگو را در میان دانش‌آموزان شکل دهیم در غیر این صورت دسترسی به سند امکان پذیر نخواهد بود.

وی با انتقاد از اینکه جهت گیری نظام آموزشی از دوران ابتدایی با توجه به کنکور برنامه ریزی و جهت یابی می شود، بیان کرد: اگر نمی توانیم کنکور را برداریم، باید در کنار متقاضیان کنکور متقاضیان دیگری را تربیت کنیم و جهت گیری تعلیم و تربیت را به سمت خود جهت دهد. باید فرصت های عادلانه تر تقسیم شود و سهم کیفیت برای همه یکسان باشد.

حاجی میرزایی اظهار داشت: نقطه ثقل بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند بنابراین بازیابی نقش جوانان در استقرار بیانیه گام دوم می‌تواند دغدغه دیگری باشد.  آموزش و پرورش توسط کسانی ارزیابی می‌شود که مشتریان این نظام هستند. شما نماینده یک جمعیت چند میلیونی هستید پس باید صدای آنها باشید.

نظر شما