شناسهٔ خبر: 35400379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراسم اربعین حسینی زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند

امام جمعه اهواز در همایش مسوولان مواکب اربعین حسینی، گفت:انشاءالله مراسم اربعین حسینی زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می کند چرا که می‌بینیم در طول سالیان سال دل ها کم کم و رفته رفته به هم نزدیک شده و جمعیت میلیونی زائرین اربعین را گردهم آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همایش مسوولان مواکب حسینی سه شنبه شب با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه دراستان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به ریشه‌های تحقق حادثه کربلا، اظهار کرد: باید بسترهایی برای عبرت گرفتن از حادثه عاشورا ایجاد کنیم تا کسی که یک مسافت طولانی را برای زیارت طی می‌کند و برمی گردد، یک تغییری در وجود خود احساس نماید.

وی افزود: دربحث خدمت رسانی به زائرین و موکب داری مسئله شور حسینی همانند برپایی عزاداری ها، سینه زنی ها، پذیرائی و... از زائرین مهم است ولی مهم تر از آن مسئله شعور حسینی و الگو گرفتن از اخلاق، رفتار وسیره اباعبدالله الحسین(ع) واهل بیت می‌باشد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا درحادثه کربلا گفت: برپایی نماز در اول وقت توسط موکب داران از مصادیق شعور حسینی است و این یکی از پیام های عاشوراء می باشد.

 موسوی فرد ادامه داد: انشاءالله مراسم اربعین حسینی زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می کند چرا که می‌بینیم در طول سالیان سال دل ها کم کم و رفته رفته به هم نزدیک شده و جمعیت میلیونی زائرین اربعین را گردهم آورده است.


همچنین عزیزالله زارعی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز اظهار کرد: در دوران سیل خوزستان، ستاد عتبات عالیات و مواکب حسینی برای خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده خوزستان در دور ترین نقاط استان حضور پیدا کردند و ضمن ارسال اقلام مورد نیاز، روزانه ۲۵۰ هزار پرس غذا برای مردم سیل‌زده در استان خوزستان پخت و توزیع می‌شد.

وی افزود: طبق آمار، در استان خوزستان بالغ بر هزار و ۴۰۰ موکب داریم که بیش از ۲۲۰ موکب کلانشهر اهواز در این جلسه حضور پیدا کردند.

زارعی گفت: یک ستاد اجرایی تخصصی با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل دادیم که کمیته‌های تغذیه - پشتیبانی، سوخت، آرد و نان، اسکان و کمیته یخ و آبرسانی زیرمجموعه آن فعالیت می‌کنند و اقلام اساسی و مورد نیاز مواکب مثل گوشت، آرد، نان، آب و یخ از این طریق تامین می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت مواکب از ۱۲ مهر آغاز و تا ۵ روز بعد از اربعین ادامه دارد؛ مواکب بین یک تا ۱۰ هزار پرس غذا به صورت روزانه پخت و میان زائران حسینی توزیع می‌کنند ضمن اینکه در موضوع تامین نان، با شرکت غله خوزستان بحث اهدای دو هزار تُن آرد به این ستاد مصوب شد تا نیازهای مواکب را تامین کنیم؛ البته از طریق یک شرکت صنعتی نان نیز نسبت به توزیع نان مورد نیاز اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/م

نظر شما