شناسهٔ خبر: 35405942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فعالیت ۱۵۰۰ موکب از خوزستان در اربعین حسینی؛ نیاز اساسی به آب معدنی وجود دارد

مسئول ستاد بازسازی عتبات خوزستان گفت: در اربعین حسینی سال جاری یک هزار و ۱۵۰۰ موکب در سطح استان خوزستان خدمات ارائه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: در اربعین حسینی سال جاری یک هزار و 1500 موکب در سطح استان خوزستان خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که از میدان مقاومت تا انتهای پایانه مرزی شلمچه 400 موکب مستقر هستند، بیان کرد: در پایانه مرزی چذابه نیز 300 موکب برای زائران اربعین حسینی و 95 موکب ورودی‌های استان، 60 موکب در عراق و دیگر مواکب نیز اندیمشک، ایذه، هندیجان و بهبهان وجود دارد.

رئیس کمیته اسکان ، تغذیه و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: زائران اربعین حسینی از ورودی استان تا پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه و در ادامه کربلا می‌توانند از خدمات مواکب استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی مواکب و کددار کردن آنها سامانه سماح راه‌اندازی شد که از این طریق به کسانی که توانایی موکب‌داری را داشتند اجازه حضور و فعالیت را می‌داد. تاکنون 1180 نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات خوزستان با تأکید بر ضرورت حضور روحانی در موکب‌های اربعین حسینی، اظهار داشت: این حضور بسیار با اهمیت و عضو اصلی مواکب است. اقدامات قابل توجهی انجام شده تا از این ظرفیت نیز استفاده کرد.

حجت‌الاسلام موسوی درباره کمبود و نیاز اساسی به برخی اقلام برای زائران اربعین حسینی، ادامه داد: مسأله اصلی کمبود آب معدنی است که حداقل 6 میلیون و تا 8 میلیون افزایش پیدا می‌کند و از خیرین و معتدین دارخواست داریم تا نسبت به این مسأله مهم همکاری و همیاری شود.

بنا به گفته مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز آغاز خدمات مواکب به زائران اربعین حسینی از تاریخ 12 مهرماه تا 5 روز بعداز روز اربعین حسینی است که هرکدام از آنها روزانه حداقل یک هزار پرس غدا پخت و پز دارند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما