شناسهٔ خبر: 35393918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امید به حل شدن مشکلات دامداران منطقه دامشهر قم

سرمست با اشاره به برخی مشکلات منطقه دامشهر گفت: مجموعه مدیریت استان برای حل مشکلات دامداران نهایت همدلی و تعامل را به کار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست استاندارقم روز سه شنبه درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات کشتارگاه جاهد قم گفت: منطقه دامشهر این استان جایگاه ویژه‌ای از نظر اقتصادی و تولیدی داشته و باید مشکلات آن سامان داده شود.

سرمست تصریح کرد: برای هویت بخشی به منطقه دامشهر کد آبادی صادر شده است، با تثبیت این کد و هویت بخشی به آن بسیاری از زیرساخت‌های خدماتی در آن شکل خواهد گرفت.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت حل مشکل آب منطقه دامشهر اظهار داشت: در رابطه گام‌های مثبتی در سطح استان برداشته شده و به زودی این مشکل سامان خواهد گرفت.

او اضافه کرد: انتقال کاروانسرا‌های موجود در منطقه دامشهر به محل پیش بینی شده نیز پیشنهاد مناسبی بوده که باید مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد.در رابطه با راه اندازی درمانگاه انسانی و افزایش مسائل و سرانه‌های بهداشتی باید اقدامات بیشتری در سطح منطقه دامشهر انجام شود.

سرمست بیان کرد: در صورتی که کد آبادی منطقه دامشهر قطعی و اجرایی شود بسیاری از مشکلات و کمبود سرانه‌های خدماتی و بهداشتی این منطقه برطرف خواهد شد.

استاندار قم گفت: مجموعه مدیریت استان در محدوده ظرفیت‌های قانونی آماده هر نوع تعامل و همکاری با دامداران قم است.

او با اشاره به مساله افزایش قیمت نهاده‌های دامی بیان کرد: قیمت گذاری نهاده‌های دامی از سیاست ملی است و استان قم صرفا تابع و مجری اجرای سیاست‌های دولت است.

سرمست ادامه داد: برای کاهش و بهبود وضعیت نهاده‌های دامی پیشنهادات دامداران و تولیدکنندگان استان به صورت مستمر به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

استاندار قم امروز از چندین واحد پرورش دام در منطقه دامشهر بازدید و سپس در بیستمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات کشتارگاه جاهد شرکت کرد.

منطقه دامشهر به مساحت ۷۵۰ هکتار در ۱۴ کیلومتری قم احداث شده و در آن ۱۴۵۰ واحد دامپروری، تجاری و خدماتی مستقر می‌باشد که شامل تعداد ۵۷۲ واحد گوساله پروار، ۷۱۲ واحد پرورش گوسفند پروار و ۳۱ واحد تجاری، کاروانسرای دامی، میدان دام، میدان علوفه، باسکول، ساختمان دامپزشکی وآسیاب است.

در این مجتمع تعداد ۲۵۰۰ شغل مستقیم و ۵ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد و سالانه ۶۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار راس دام سنگین تبادل میگردد که در مجتمع دامشهر با توجه به واحد‌های استقرار یافته در حال تولید، سالانه بیش از ۳۰ هزار تن گوشت قرمز تولید میگردد.

انتهای پیام/الف

مشکلات دامداران منطقه دامشهر قم برطرف می‌شود

برچسب‌ها:

نظر شما