شناسهٔ خبر: 35387598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مشکلات روستای گردشگری اسفیدان بجنورد بررسی شد

طی نشستی ویژه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی مشکلات روستای گردشگری اسفیدان بجنورد بررسی و برای رفع آن تصمیم‌گیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،رضا رجب زاده در این نشست اظهار داشت: این جلسه ویژه به دنبال حضور وزیر کشور در روستای گردشگری اسفیدان و دستور وی برای حل مشکلات این روستا پس از استماع مباحث از زبان دهیار و اعضای شورای اسفیدان می باشد.

رجب زاده افزود: تامین آب شرب، اتمام پروژه سالن ورزشی، بهسازی راه دسترسی به چشمه، ساماندهی گردشگری روستا، ساماندهی رودخانه، اجرای شبکه فاضلاب و روشنایی کوچه ها از جمله مشکلات روستای اسفیدان می باشد که دستگاه های متولی باید به فوریت حل این مشکلات را در دستور کار داشته باشند.

وی افزود: در سالجاری ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل سالن ورزشی روستای اسفیدان در اداره کل ورزش و جوانان مصوب شده است و تا یک هفته آینده اعتبار ابلاغ و پروژه به مناقصه خواهد شد و در صورت کمبود اعتبار جهت تکمیل از محل اعتبارات استانی هزینه خواهیم کرد.

رجب زاده مطرح کرد: دیگر مشکلات روستای اسفیدان را با مشارکت دستگاه های اجرایی حل خواهیم کرد اما از دهیاری روستا انتظار داریم با هدف تحرک گردشگری در اسفیدان طرح ارائه دهد و به دنبال جذب سرمایه گذار باشد.

وی تاکید کرد: دهیاری باید کارهای عقب مانده را دنبال کند و مجموعه مدیریتی استان آمادگی کامل برای حمایت از طرح گردشگری این روستا را دارد تا بعد از تصویب و پیش بینی تسهیلات مورد نیاز، اقدامات توسعه ای و تحرک گردشگری آغاز شود.

رجب زاده با بیان اینکه دهیاری ها باید با مطالبه کردن دستگاه های اجرایی را پای کار بیاورند، خاطر نشان کرد: با پای کار آمدن مردم و ارائه تسهیلات توسط دولت ۴۱ بومگردی در استان وجود دارد و در این روستاها شوراها و دهیاری ها برای ایجاد فرهنگ پذیرش بومگردی بین مردم روستا پای کار آمده اند.

وی تاکید کرد: روستای اسفیدان یکی از روستاهای دارای بافت با ارزش کشور می باشد که نباید با ساخت و ساز نامناسب و بروز تخلفات ساختمانی این بافت از بین برود و دهیاری در این مورد باید پای کار باشد.

نظر شما