شناسهٔ خبر: 35377777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۴۱ بومگردی در خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: در روستا‌ها شورا‌ها و دهیاری‌ها برای ایجاد فرهنگ پذیرش بومگردی بین مردم روستا پای‌کار آمده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا رجب‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: تأمین آب شرب، اتمام پروژه سالن ورزشی، بهسازی راه دسترسی به چشمه، ساماندهی گردشگری روستا، ساماندهی رودخانه، اجرای شبکه فاضلاب و روشنایی کوچه‌ها ازجمله مشکلات روستای اسفیدان می‌باشد که دستگاه‌های متولی باید به‌فوریت حل این مشکلات را در دستور کار داشته باشند.

رجب زاده افزود: امسال ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل سالن ورزشی روستای اسفیدان در اداره کل ورزش و جوانان مصوب شده است و تا یک هفته آینده اعتبار ابلاغ و پروژه به مناقصه خواهد شد و در صورت کمبود اعتبار جهت تکمیل از محل اعتبارات استانی هزینه خواهیم کرد.

او گفت: دیگر مشکلات روستای اسفیدان را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی حل خواهیم کرد، اما از دهیاری روستا انتظار داریم باهدف تحرک گردشگری در اسفیدان طرح ارائه دهد و به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشد.

رجب‌زاده تأکید کرد: دهیاری باید کار‌های عقب‌مانده را دنبال کند و مجموعه مدیریتی استان آمادگی کامل برای حمایت از طرح گردشگری این روستا را دارد تا بعد از تصویب و پیش‌بینی تسهیلات موردنیاز، اقدامات توسعه‌ای و تحرک گردشگری آغاز شود.

او بابیان اینکه دهیاری‌ها باید با مطالبه کردن دستگاه‌های اجرایی را پای‌کار بیاورند، خاطرنشان کرد: با پای‌کار آمدن مردم و ارائه تسهیلات توسط دولت ۴۱ بومگردی در استان وجود دارد و در این روستا‌ها شورا‌ها و دهیاری‌ها برای ایجاد فرهنگ پذیرش بومگردی بین مردم روستا پای‌کار آمده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: روستای اسفیدان یکی از روستا‌های دارای بافت باارزش کشور هست که نباید با ساخت‌وساز نامناسب و بروز تخلفات ساختمانی این بافت از بین برود و دهیاری در این مورد باید پای‌کار باشد.

انتهای پیام/ ر

فعالیت ۴۱ بومگردی در خراسان شمالی

نظر شما