شناسهٔ خبر: 35381134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا، عامل کمبود سوخت در کوبا

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه کوبا، آمریکا را عامل کمبود سوخت در این کشور دانست و تصریح کرد، تحریم های واشنگتن علیه هاوانا بر زندگی مردم کوبا تاثیر منفی گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، «برونو رودریگز» روز گذشته (دوشنبه) در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: دولت آمریکا عامل جلوگیری از انتقال سوخت به کوبا است.

وی افزود: کمبود سوخت در کوبا بر زندگی مردم این کشور تاثیر گذاشته و موجب بروز چالش هایی شده است. این مشکل به زندگی خانواده های کوبایی آسیب زده است. ما به دلیل تشدید محاصره اقتصادی از سوی آمریکا با این چالش روبرو هستیم.

توئیت وزیر خارجه آمریکا در حالی منتشر شده که دولت کوبا اعلام کرده برای حل این چالش که موقتی است، در حال اتخاذ تدابیر لازم است.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا چند روز پیش اعلام کرد که این کشور ممکن است برای مدت کوتاهی با چالش کمبود سوخت در نتیجه اختلال در انتقال تانکرهای سوخت رسان به کوبا در نتیجه تحریم های آمریکا مواجه شود.

از جمله اقدامات دولت کوبا به حداقل رساندن تاثیر کمبود سوخت در سرویس های خدماتی به مردم این کشور از جمله امور حمل و نقل است.

مقامات کوبا همواره تاکید دارند کاخ سفید با تداوم سیاست های خصمانه و تشدید محاصره اقتصادی چند دهه ای علیه هاوانا عرصه را بر مردم این کشور تنگ تر و شرایط سختی را ایجاد کرده است.

رئیس جمهوری کوبا به تازگی گفت: مقامات آمریکا به شدت تلاش می کنند تا مانع از انتقال سوخت به کوبا شوند. آنها شرکت های کشتیرانی و بیمه را در مورد انتقال سوخت به کوبا تهدید می کنند.

با این حال دولت هاوانا اعلام کرده که این شرایط سخت بزودی حل و فصل خواهد شد و تدابیر لازم برای جبران کمبود سوخت در حال اتخاذ است.

از جمله دیگر تدابیر دولت برای مقابله با کمبود سوخت، صرفه جویی مصرف انرژی در منازل و نهادهای دولتی، خاموشی ها در برخی ساعات، کاهش مصرف سوخت در زمان اوج مصرف، اولویت بندی استفاده از سوخت در بخش های حمل و نقل و روند تولید اعلام شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما