شناسهٔ خبر: 35362052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تدابیر کوبا برای مقابله با چالش کمبود سوخت

تهران - ایرنا - دولت کوبا در حال اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش تاثیرات منفی کمبود سوخت در این کشور به دنبال تشدید تحریم های آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز(دوشنبه) تارنمای «هاوانا تایمز»، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا چند روز پیش اعلام کرد که این کشور ممکن است برای مدت کوتاهی با چالش کمبود سوخت در نتیجه اختلال در انتقال تانکرهای سوخت رسان به کوبا در نتیجه تحریم های آمریکا مواجه شود.

در همین حال دولت هاوانا در حال اتخاذ تدابیر فوری و کارآمد برای جبران کمبود سوخت در این کشور است.

دولت هاوانا اعلام کرده شرایط کنونی موقتی و تا پایان سپتامبر اوضاع به حالت عادی بازمی گردد.

از جمله اقدامات دولت کوبا به حداقل رساندن تاثیر کمبود سوخت در سرویس های خدماتی به مردم این کشور از جمله امور حمل و نقل است. 

دولت کوبا تلاش می کند ضمن دادن هشدار در مورد کمبود سوخت، از نگرانی ها در جامعه بکاهد.

اخیرا در فضای مجازی موجی از نگرانی میان کوبایی ها در مورد جدی بودن کمبود سوخت در سراسر این کشور به راه افتاده اما دولت تاکید دارد که این مساله جای نگرانی ندارد.

رئیس جمهوری کوبا اعلام کرد که کمبود سوخت نتیجه سیاست های خصمانه آمریکا علیه هاوانا بوده و دولت ترامپ مسئول بروز مشکلات برای مردم کوبا است.

مقامات کوبا همواره تاکید دارند کاخ سفید با تداوم سیاست های خصمانه و تشدید محاصره اقتصادی چند دهه ای علیه هاوانا عرصه را بر مردم این کشور تنگ تر و شرایط سختی را ایجاد کرده است.

رئیس جمهوری کوبا به تازگی گفت: مقامات آمریکا به شدت تلاش می کنند تا مانع از انتقال سوخت به کوبا شوند. آنها شرکت های کشتیرانی و بیمه را در مورد انتقال سوخت به کوبا تهدید می کنند.

با این حال دولت هاوانا اعلام کرده که این شرایط سخت بزودی حل و فصل خواهد شد و تدابیر لازم برای جبران کمبود سوخت در حال اتخاذ است.

از جمله دیگر تدابیر دولت برای مقابله با کمبود سوخت، صرفه جویی مصرف انرژی در منازل و نهادهای دولتی، خاموشی ها در برخی ساعات، کاهش مصرف سوخت در زمان اوج مصرف، اولویت بندی استفاده از سوخت در بخش های حمل و نقل و روند تولید اعلام شده است.

در این میان جامعه جوانان کوبا نیز به کمک دولت شتافته است.

«سوزلی مورفا» دبیرکل اتحادیه جوانان کوبا اعلام کرد که جوانان این کشور از تدابیر دولت برای جبران کمبود سوخت در این کشور حمایت می کنند.

وی ضمن تاکید بر مبارزه کوبایی ها با محاصره اقتصادی آمریکا عنوان کرد که جوانان نقش مهمی در کمک به دولت در این راستا دارند.

نظر شما