شناسهٔ خبر: 35372732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهردار قم: نصب دوربین‌های امنیتی‌ وظیفه شهرداری نیست

شهردار قم با بیان اینکه نصب دوربین‌های ترافیکی بر عهده شهرداری است گفت: نصب دوربین‌های امنیتی بر عهده شهرداری نیست اما این انتظارات از شهرداری وجود دارد و فشار هزینه‌ها بر شهرداری وارد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی سقاییان نژاد امشب در جلسه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه داستان اتوبوسرانی در کلان‌شهرها غم‌انگیز است اظهار کرد: در برنامه پنجم باید به بالای 50 درصد سهم حمل و نقل عمومی می‌رسیدیم که به‌جای افزایش دچار کاهش شده‌ایم.

وی ادامه داد: دولت قرار بود سالی 4 هزار میلیارد تومان کمک کند که محقق نشده است و قیمت یک اتوبوس از حدود 100 میلیون تومان به بالای 1.5 میلیارد تومان رسیده است و سهم شهرداری از این هزینه چندبرابر شده است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه در هر مناسبتی نهادهای مختلف از شهرداری انتظار دارند که اتوبوس در اختیار قرار گیرد افزود: این مشارکت باید انجام شود اما باید نهادها هم به تعهدات خود به درستی عمل کنند. هر اتفاقی در شهر رخ می‌دهد نیاز به حضور اتوبوسرانی هست و با این هزینه‌ها شهرداری این امکان را دیگر ندارد و باید توجه ویژه به این بخش صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در سطح استان باید فکری شود و برای مراسمات ملی و مذهبی برنامه‌ریزی صورت گیرد تا هزینه‌هایی هم که انجام می‌شود تامین شود؛ در عین حال اگر هم شهرداری مشارکت نکند عنوان می‌کنند که شهرداری مخالف این برنامه‌ها است در حالی که اینطور نیست و دیگر این مساله از توان شهرداری خارج است.

سقاییان‌نژاد بیان کرد: اگر ردیف‌های بودجه‌ای مشخص نشود شهرداری از کجا باید هزینه‌های خود را تامین کند تا روند خدمت‌رسانی به مردم ادامه یابد؛ شهرداری‌ها نقش محوری در خدمات به شهروندان و بسترسازی دارند اما سهمی هم بر عهده دیگران است.

وی با تاکید بر اینکه نصب دوربین‌های ترافیکی بر عهده شهرداری است گفت: نصب دوربین‌های امنیتی بر عهده شهرداری نیست اما این انتظارات از شهرداری وجود دارد و فشار هزینه‌ها بر شهرداری وارد شده و باید در قبال این کارها هزینه‌ها و کمک‌ها هم تامین شود.

انتهای پیام/2258

نظر شما