شناسهٔ خبر: 35367249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزارت نیرو نقاط حساس رودخانه کشکان پلدختر را لایروبی کند

شهردار پلدختر گفت: وزارت نیرو نسبت به لایروبی نقاط حساس و استراتژیک رودخانه کشکان پلدختر اقدام کند.

صاحب‌خبر -

صمد چراغی‌پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر، بر لزوم ضرورت و اهمیت لایروبی رودخانه کشکان تأکید و اظهار کرد: لایروبی این رودخانه با توجه به عرض، شیب و عمق آن برای جلوگیری از حوادث ناگوار باید تحت تدابیر کارشناسی صورت گیرد.

وی افزود: همواره لایروبی در برخی نقاط از رودخانه مانند اطراف پل‌ها و دیواره‌های ساحلی مفید و مؤثر نبوده و ضرورت ندارد و عدم رعایت اصول کارشناسی در امر لایروبی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

شهردار پلدختر گفت: بر اثر سیلاب‌ها و به‌ویژه سیل ابتدای سال 1398 که در حوزه کشکان اتفاق افتاد، برخی نقاط رودخانه که مقطع کم و شیب تند دارد به‌صورت طبیعی لایروبی و لایه‌برداری از بستر رخ‌داده است.

وی اظهار داشت: نقاطی از رودخانه که عرض بستر زیاد و سرعت جریان کم شده یا در مسیر پیچ‌های رودخانه که به‌طور معمول آورده رودخانه نشست کرده در فصول تابستان و اوایل پاییز باید لایروبی شوند.

چراغی‌پور یادآور شد: اکثر نقاط رودخانه کشکان در محدوده شهر پلدختر به دلیل کم بودن مقطع و شیب نسبتاً تند، لایروبی به‌صورت طبیعی اتفاق افتاده و بیرون افتادن خط فاضلاب کنار پل خیابان هفتم تیر که قبل از سیل ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری چندین متر زیر بستر بوده، مؤید این گفتار است.

 وی خاطرنشان کرد: برخی نقاط بستر رودخانه کشکان که نیاز به لایروبی در آن احساس شده شهرداری پلدختر اقداماتی در رابطه با لایروبی در این نقاط انجام داده است.

شهردار پلدختر عنوان کرد: در مجموع عملیات مهندسی رودخانه که لایروبی نیز بخشی از آن است جزء تکالیف وزارت نیرو است که وزارتخانه می‌بایست در آستانه فصل بارش با رعایت صحیح اصول مهندسی رودخانه به‌ویژه در حوزه آبریز کشکان دقت کند.

هموطنان برای ارائه کمک‌‌های خود برای ساخت مسکن در مناطق سیل‌زده می‌توانند از طریق «سامانه عمران اجتماعی» با نشانی اینترنتی www.omranejtemaei.ir  و یا شماره‌گیری کد دستوری #11*880* اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما