شناسهٔ خبر: 35365592 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امشب از شبکه چهار سیما؛

برنامه «شب شعر» با محوریت شهریار پخش می‌شود

صادق وفایی

برنامه تلویزیونی شب شعر حضور علی‌اصغر شعردوست و محوریت بزرگداشت محمدحسین شهریار امشب دوشنبه ۲۵ شهریور از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله تلویزیونی «شب شعر» امشب دوشنبه ۲۵ شهریور در آستانه فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی ویژه‌برنامه‌ای را با محوریت بزرگداشت محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) را روی آنتن شبکه چهار سیما می‌فرستد.

در این‌برنامه محمود اکرامی‌فر مجری کارشناس، میزبان علی‌اصغر شعردوست پژوهشگر، مدرس دانشگاه و از دوستان نزدیک شهریار می‌شود و با وی درباره زندگی و آثار شهریار گفتگو می‌کند.

پخش شعرخوانی با صدای استاد شهریار به همراه «نقد هفته» با اجرای علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه‌نگار از دیگر بخش‌های برنامه امشب «شب شعر» است.

روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است. سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار (قبل از آن بهجت) شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» به آذری اشاره کرد.

برنامه مذکور امشب دوشنبه ۲۵ شهریور از ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

نظر شما