شناسهٔ خبر: 35368316 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بزرگداشت استاد شهریار در برنامه «شب شعر»

مجله تلویزیونی «شب شعر» در آستانه فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی ویژه برنامه ای را برای بزرگداشت استاد شهریار تدارک دیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این برنامه که امشب 25 شهریور ساعت 23 به صورت زنده به روی آنتن می رود دکتر اکرامی فر مجری کارشناس برنامه، میزبان دکتر علی اصغر شعردوست پژوهشگر،مدرس دانشگاه و از دوستان نزدیک استاد شهریار می شود و با وی در خصوص زندگی ادبی و اشعار استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی گفتگو می کند.

 

پخش شعرخوانی با صدای استاد شهریار به همراه «نقد هفته» با اجرای علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه‌نگار از دیگر بخش های برنامه امشب «شب شعر» است.

 

روز بيست و هفتم شهريور ماه، سالروز درگذشت شهريار، شاعر ايراني، با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، روز ملي شعر و ادب پارسی، ناميده شده است. سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار (قبل از آن بهجت) شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» به ترکی آذربایجانی اشاره کرد.

 

«شب شعر» به تهیه کنندگی کوروش انصاری محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که دوشنبه‌ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

نظر شما