شناسهٔ خبر: 35354699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسعه ورزش همگانی با محوریت محلات و خانواده‌ها

رئیس جدید هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه ورزش همگانی باید به سبد برنامه‌ای خانواده‌ها اضافه شود، گفت: توسعه ورزش همگانی با محوریت محلات و خانواده‌ها از برنامه‌های جدی ماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، بعد از چندین ماه بلاتکلیفی و پس از بررسی وضعیت هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان گنبدکاووس توسط رئیس جدید اداره ورزش و جوانان این شهرستان تصمیم بر تغییر رئیس این هیئت و تزریق نیروهای جوان و با انگیزه‌تر گرفته شد که به همین دلیل به پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس و تائید رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان گلستان و پس از صدور حکم ریاست جدی این هیئت به نام «سید محمد حسینی» مراسم معارفه وی با حضور مسوولان استانی این هیئت در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

* افزودن ورزش همگانی به سبد برنامه‌ای خانواده‌ها

رئیس جدید هیئت ورزش‌های همگانی گنبدکاووس با تقدیر از اعتماد مدیران ورزشی شهرستان و استان گلستان به وی برای تصدی پست ریاست این هیئت، اظهار کرد: تمام تلاشم این خواهد بود که همچون سایر مسوولیت‌هایی که در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی بر عهده داشته‌ام در نهایت سربلند و با روسفیدی در برابر مردم و خداوند متعال از عهده آن برآیم.

سید محمد حسینی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بنده و همکارانم در هیئت ورزش‌های همگانی گنبدکاووس تلاش برای بردن ورزش به سبد رفتاری و برنامه‌ای خانه‌های مردم است، افزود: تلاش خواهیم کرد تا ورزش را از بطن خانه و خانواده شروع کرده و به همگانی کردن آن به طور واقعی کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توجه به محلات با بازی‌های محلی و محله‌محور یکی دیگر از برنامه‌های ماست، خاطرنشان کرد: قصد داریم ورزش همگانی را در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم شهرستان گنبدکاووس به ویژه مناطق آسیب‌پذیر گسترش داده و در نهایت با محتوابخشی به این حرکت انتفاع شهرستان از ورزش همگانی را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ... نیز نمایان کنیم.

* فعال کردن ورزش‌های همگانی در منطقه مرزی داشلی‌برون

رئیس جدید هیئت ورزش‌های همگانی گنبدکاووس با اشاره به موقعیت ویژه و متفاوت گنبدکاووس بر لزوم فعال‌سازی ورزش همگانی در منطقه مرزی «داشلی‌برون» تاکید کرد و گفت: تجربه برنامه‌های ورزشی در این منطقه نشان می‌دهد ظرفیت بسیار خوبی در این منطقه برای توسعه فعالیت‌های ورزشی به ویژه ورزش همگانی دارد.

حسینی با اشاره به اینکه از ظرفیت همه پیشکسوتان و بزرگان ورزش گنبدکاووس در هیئت ورزش همگانی استفاده خواهم کرد، ادامه داد: از همه کسانی که می‌توانند به ما در بهبود وضعیت فعلی و نزدیک شدن به آمال‌ها و ایده‌آل‌ها کمک کنند می‌خواهم که در کنار ما باشند.

وی با بیان اینکه ارتباط بسیار خوب رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با هیئت‌های ورزشی یکی از نکات مثبت و برجسته شهرستان ماست، تصریح کرد: این ارتباط خوب می‌تواند به توسعه ورزش در گنبدکاووس و افزایش تعاملات با هدف اعتلای ورزش شهرستان کمک کند.

* ورزش همگانی زمینه‌ساز توسعه ورزش قهرمانی است/ مخالف همایش پیاده‌روی صرف هستم

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در دوره قبلی مدیریت هیئت ورزش‌های همگانی گام‌های رو به جلویی را برداشته‌ایم، افزود: اما برای موفق شدن در این هیئت و رسیدن به نقطه اصلی و نهایی موفقیت نیازمند تزریق نیروی جدید و اقدامات جدی‌تری بودیم که با انتصاب یک جوان با تجربه زمینه اینکار را فراهم کردیم.

حجت‌الله یوسفی با بیان اینکه بدون تردید توسعه ورزش همگانی زمینه‌ساز توسعه ورزش قهرمانی است، اضافه کرد: در هر برهه‌ای که ورزش همگانی مورد توجه قرار گرفته و توسعه یافته نتایج درخشان آن در ورزش قهرمانی و افتخارآفرینی قهرمانان به روشنی دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه با برگزاری صرف همایش‌های پیاده‌روی با عنوان ورزش همگانی مخالف هستم، اظهار کرد: من معتقدم به جای هزینه‌های بسیار گزاف این همایش‌ها که عمدتا هم برای جایزه و بدون خروجی خرج می‌شود می‌توان ورزش را در ده‌ها روستا و منطقه محروم گسترش دهیم.

* لزوم ارتباط موثر هیئت ورزش‌های همگانی با اداره ورزش و جوانان

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان گلستان نیز در این نشست ضمن تقدیر از همکاری اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با این هیئت در برگزاری برنامه‌های گذشته، افزود: امیدواریم با تداوم همکاری و همدلی بتوانیم قدم‌های بزرگ‌تری در این مسیر برداریم.

اسماعیل نوروزی‌پور با اشاره به لزوم همکاری و ارتباط موثر هیئت شهرستانی با اداره ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که از این پس شاهد برنامه‌های بزرگ، موثر، محتوایی و کارآمد در سطح شهرستان گنبدکاووس برای توسعه ورزش همگانی باشیم و شاخص‌ها را در این حوزه هر روز با رشد بیشتری مشاهده کنیم.

انتهای پیام/83014

نظر شما