شناسهٔ خبر: 32958076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح اتاق جوان در گنبدکاووس/ گام بزرگ تحول با نقش‌آفرینی جوانان

با حضور مسوولان شهرستان گنبدکاووس و جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش گنبدکاووس اتاق فکر جوانان این شهرستان در اداره ورزش و جوانان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، با آغاز گام دوم انقلاب و سربلند بیرون آمدن ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران از چله نخست انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب مهمترین راهبردها و مسیرهای حرکتی را برای موفقیت انقلاب و رسیدن به مرحله تمدن‌سازی نوین اسلامی و همچنین زمینه‌سازی نهایی برای ظهور حضرت مهدی موعود (عج) در قالب بیانیه گام دوم اعلام و ابلاغ کردند.

آنچه بیش از همه کلیدواژه‌های موجود در این بیانیه به چشم می‌خورد تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه و بسترسازی برای نقش‌آفرینی جوانان در سطح جامعه و حتی در عالی‌ترین سطوح مدیریت کشور است.

به همین منظور با پیگیری «مسعود پیروزی» مشاور جوان اداره ورزش و جوانان و حمایت «حجت‌الله یوسفی» رئیس این اداره اتاق جوانان شهرستان گنبدکاووس به منظور حضور شورای مشورتی جوانان این اداره و جوانان نخبه، فرهیخته و صاحب‌نظر برای بحث و تبادل‌نظر پیرامون راهکارهای رفع مشکلات جوانان و ایجاد فرصت‌های بهینه برای توسعه خدمات به این قشر راه‌اندازی و افتتاح شد.

در این آئین که علاوه بر جمعی از ورزشکاران، پیشکسوتان ورزشی و جوانان عضو شورای مشورتی جوانان اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند شعف و شادمانی جوانان از برداشتن نخستین گام برای دیده شدن و اهمیت دادن به نظرات و ایده‌های آنان کاملا مشهود و هویدا بود.

* ادارات از ورزش و جوانان الگو بگیرند

فرماندار گنبدکاووس در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به جوانان در گام دوم انقلاب و به ویژه در شرایط خاص اخیر کشور، اظهار کرد: این اقدام اداره ورزش و جوانان گام مهمی برای تقویت جایگاه جوانان در نقش‌آفرینی در سطح شهرستان و تصمیم‌گیری‌های مهم است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه شورای مشورتی جوانان در فرمانداری گنبدکاووس نیز به زودی تقویت شده و ساختار جدید به خود خواهد گرفت: افزود: تلاش خواهیم کرد تا با حمایت کردن از جوانان پویایی، نشاط، تحرک و خلاقیت را در تصمیمات، برنامه‌ها و اقدامات ادارات تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه افتتاح اتاق جوان مقدمه‌ای برای تشکیل خانه جوان در گنبدکاووس خواهد بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم ادارات مختلف با توجه کافی به حوزه جوانان از این اقدام الگو گرفته و به جوانان در حوزه اختیارات و وظایف خود نقش بیشتری بدهند.

* نگاه متوازن و موازی به ورزش و جوانان

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پس از حضور در مسند مدیریت ورزش و جوانان گنبدکاووس بلافاصله بخش جوانان را احیا کردم، افزود: باید به موازات موضوع ورزش بخش جوانان نیز فعال شده و مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الله یوسفی با بیان اینکه اتاق جوان بستری برای بهره بردن از ظرفیت بی‌بدیل جوانان شهرستان گنبدکاووس درحوزه‌های مختلف است، گفت: تاکنون بیش از چهار جلسه در این حوزه با نمایندگان جوانان در حوزه‌های مختلف برگزار کرده‌ایم تا اولویت‌های اقدامات را احصا کرده و برای رسیدن به مقاصد مهم طراحی برنامه‌های مناسبی را صورت دهیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوعاتی همچون اشتغال، ازدواج، مسکن، اوقات فراغت و تحصیلات نافع از مهم ترین اولویت‌هایی است که باید برای آن اقدام موثری صورت دهیم، اضافه کرد: در این بخش از ظرفیت همه نخبگان و فرهیختگان شهرستان بهره خواهیم گرفت.

* برنامه‌های ویژه جوانان برای تحول در گنبدکاووس

مشاور جوان رئیس اداره ورزش و جوانان نیز در این آین با تقدیر از حمایت‌های رئیس این اداره، فرماندار و معاون سیاسی و اجتماعی وی، ادامه داد: افتتاح این اتاق نخستین گام موثر برای اعتماد به جوانان در شهرستان گنبدکاووس در حوزه ورزش و جوانان است.

مسعود پیروزی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم پاسخی شایسته به اعتماد مسوولان شهرستان بدهیم، تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی تعدادی از جوانان مستعد، فعال و خوش‌فکر گنبدکاووس برنامه‌های ویژه‌ای را برای تحول در شهرستان داریم که امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر آن را به اجرا درآوریم.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم مجموعه‌های مردمی، سمن‌ها، تشکل‌های دانشجویی و دانش آموزی و مجموعه جوانان شهرستان به ما کمک کنند، افزود: امروز و در گام دوم انقلاب وظیفه سنگینی بر دوش همه ما جوانان قرار دارد که باید به بهترین وجه ممکن آنها را به سر منزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/83014

نظر شما