شناسهٔ خبر: 35353252 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نمایشگاه کتاب صلح و دفاع مطرح شد

آموزش تاکتیک‌های نوین جنگ در دافوس آجا

فرمانده دافوس: ما در دافوس آموزش جنگ و جنگیدن را در سطوح تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی به دانشجویان ایرانی و غیرایرانی ارائه می‌دهیم

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ دوم ستاد حسین، ولی وند زمانی فرمانده دافوس در بازدید از نمایشگاه کتاب صلح و دفاع که امروز (دوشنبه) در دافوس ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در دافوس آموزش جنگ و جنگیدن را در سطوح تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی به دانشجویان ایرانی و غیرایرانی می‌دهیم و بر همین مبنا قصد کردیم این بار نمایشگاه کتاب «صلح و دفاع» آن را راه‌اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه همه باید بدانند که کار ما در دافوس، آموزش جنگ، اما اصل کار ما و پیام‌مان صلح است، افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با همکاری چند موسسه انتشاراتی داخل و خارج از کشور راه‌اندازی شده و نوید خوبی برای تحقیقات پیش‌رو در مباحث مربوط به «صلح و دفاع» و «جنگ و دفاع» است.
فرمانده دافوس ادامه داد: خیلی از کشور‌ها در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با دافوس ارتش همکاری کردند و ما در اختتامیه این نمایشگاه پیام دبیرکل سازمان ملل متحد در باب صلح را خواهیم داشت.
امیر، ولی وند با بیان اینکه پیام نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع این است که ما هم به دنبال صلح هستیم و هم آماده جنگ، گفت: چون صلح می‌خواهیم باید خودمان را برای جنگ آماده کنیم.

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)
 نقش ارتش در حفظ کردستان و خوزستان 
جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: ارتش در کردستان، ۵۲۹ نفر شهید ۹۲۰ جانباز داد که بیش از سیصد نفر درجه‌دار و در سطوح فرمانده تیپ و گردان بودند.
امیر سرلشکر «حسین حسنی سعدی» جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع که صبح امروز در دافوس آجا برگزار شد، با اشاره به نقش ارتش و نیرو‌های مسلح در برقراری امنیت کشور، اظهار داشت: بیست ماهه نخست انقلاب اسلامی برای ارتش تحولات اساسی را در پی داشت؛ به طوری‌که حدود ۱۲ هزار نفر در رده‌های مختلف سازمانی مشمول پاکسازی شدند و ستاد ارتش به‌طور کلی منحل شد.
وی افزود: هنگامی که سپهبد قرنی به عنوان رئیس ستاد ارتش وارد این ستاد شد، در واقع ستاد هیچ نیرویی نداشت.
سرلشکر حسنی سعدی افزود: تازه بحث پایه‌ریزی ارکان و تزریق فرماندهی مطرح شد؛ چراکه سازمان ارتش متلاشی شده بود، دشمنان با شعار انحلال ارتش و پایه ریزی کودتای نقاب ضربات مستحکمی را به ارتش وارد، کردند.
وی تصریح کرد: اگرچه در بیست ماهه نخست انقلاب اسلامی ارتش از نظم و انضباط لازم برخوردار نبود و پادگان‌ها اوضاع خوبی نداشتند؛ اما با این وجود یگان‌هایی که پای کار آمده بودند اجازه نفوذ به ضد انقلاب را ندادند.
جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به نقش آفرینی نیروی زمینی و هوانیروز در بیست ماه نخست جنگ، گفت: ضد انقلاب سه مرتبه به مهاباد حمله کرد و پادگان مهاباد را به تصرف درآورد، و پس از آن به دنبال تصرف پادگان سنندج برآمد، که اگر این اتفاق رخ می‌داد، واقعا انقلاب ضایع می‌شد.
وی افزود: باید به بیست ماهه نخست انقلاب اسلامی و فعالیتی که ارتش و نیرو‌های مسلح در آن دوران کردند، توجه ویژه داشته باشیم، واقعا حل مسئله پاوه بدون حضور شهید چمران و سرلشکر فلاحی امکانپذیر نبود.
سرلشکر حسنی سعدی گفت: ارتش در کردستان، ۵۲۹ نفر شهید ۹۲۰ جانباز داد که بیش از سیصد نفر درجه‌دار و در سطوح فرمانده تیپ و گردان بودند.
جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) افزود: نیروی هوایی نیز در غائله کردستان و بیست ماهه نخست انقلاب ۹۸ شهید و جانباز داد که ۲۸ نفر خلبان بودند که به درجه شهادت رسیدند.
سرلشکر حسنی سعدی افزود: با حمایت حضرت امام (ره) ارتش روز به روز منسجم‌تر شد؛ چراکه پیکره ارتش دارای نظم و انضباط بود، لذا ارتش به انسجام رسید، در مدت بیست ماه در کردستان نظم را برقرار کرد.
وی افزود: ارتش همچنین در برابر غائله خلق غرب در خوزستان نیز ایستادگی کرد و خوزستان را نیز از فتنه نجات داد.
جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا گفت: پیش از انقلاب نیز ارتش در مرز‌های غربی با عراق درگیر بود و در سازمان ملل همیشه عراق محکوم بود.
وی خاطرنشان کرد: سرانجام دشمن وقتی که متوجه شد، قادر نیست با عناصر ضد انقلاب و کودتا و دیگر اقدامات مخربانه به نتیجه برسد، صدام را برای حمله به ما تجهیز کرد و بدین ترتیب رژیم بعثی عراق با ۱۲ لشکر و بیست تیپ به سمت ایران اسلامی حمله ور شد.
سرلشکر حسنی سعدی افزود: روز نخست جنگ لشکر‌های ۲۸، ۶۴ و ۹۲ در منطقه حاضر و دو سوم نیروی زمینی نیز در کردستان درگیر جنگ بودند.
وی ادامه داد: صدام که از دست دادن مواضع قبلی در قطعنامه الجزایر برایش مهم و حیثیتی بود در آن روز‌های نخست آغاز جنگ در جمع شورای فرماندهی ارتش عراق به طور محرمانه گفته بود که اروند رود را دوباره پس بگیریم.
جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا در پاسخ به افرادیکه می‌گویند ارتش غافلگیر شد، گفت: ارتش به هیچ وجه غافلگیر نشد؛ چراکه همواره گزارش‌هایی را خدمت دولتمردان از ناآرامی‌های مرزی می‌داد، اما بنی‌صدر که متاسفانه یک نیروی نظامی آگاه و مقتدر نبود با مسائل نظامی برخورد سیاسی داشت؛ لذا وقتی گزارش‌هایی از هجوم‌های مرزی دشمن می‌دادند می‌گفت که ارتشی‌ها موضوع عراق را بزرگ جلوه می‌دهند.
وی در پایان با اشاره به پاسخ دندانشکن نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به دشمن بعثی گفت: نیروی هوایی ارتش در عصر نخستین روز آغازین جنگ، پاسخ دشمن را داد و همچنین فردای همان روز با ۱۴۰ فروند جنگنده نقاط استراتژیک رژیم بعثی را منهدم و عراق را فلج کرد.

 نمایشگاه بین‌المللی «کتاب صلح و دفاع» افتتاح شد 
نمایشگاه بین‌المللی «کتاب صلح و دفاع»، در مراسمی با حضور فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، نمایشگاه بین‌المللی «کتاب صلح و دفاع»، صبح امروز با حضور امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، امیر سرتیپ دوم حسین، ولی وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) و تعدادی از وابستگان نظامی کشور‌های دوست افتتاح شد.
این نمایشگاه با بیش از چهل غرفه، شامل محصولات مطالعاتی و تحقیقاتی مکتوب در حوزه صلح، امنیت و دوستی با مشارکت مراکز انتشاراتی یکان‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و تعداد از کشور‌های جهان برپا شده است.

 نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع 
به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار می‌شود.
این نمایشگاه امروز دوشنبه با حضور تعدادی از فرماندهان عالی رتبه نیرو‌های مسلح از جمله امیر سرلشکر حسنی سعدی، جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) افتتاح خواهد شد.
در این نمایشگاه بیش از ۴۰ غرفه شامل محصولات مطالعاتی و تحقیقاتی مکتوب در حوزه صلح و امنیت و دوستی از مراکز انتشاراتی یگان‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و تعداد دیگری از کشور‌های جهان برپا شده است.

نظر شما