شناسهٔ خبر: 35346799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۱۰ هزار لرستانی تاکنون برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: ۱۰ هزار و ۹۰۰ لرستانی تاکنون برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد خسروی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین استان لرستان با بیان اینکه ثبت‌نام زائران و مشتاقان اربعین امام حسین(ع) از اول شهریور در سامانه سماح همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار داشت: ثبت‌نام در سامانه سماح در 40 دفتر زیارتی و 15 دفتر خدماتی پستی در شهرها و بخش‌های مختلف استان انجام می‌شود.

وی از ثبت‌نام 10 هزار و 900 نفر از لرستانی‌ها در سامانه سماح تاکنون خبر داد و افزود: الزام ثبت‌نام زائران در سامانه سماح به چند دلیل مهم است یکی از دلایل آن لینک شدن سامانه سماح به سامانه ناجا در مرز است.

مدیرکل حج و زیارت لرستان عنوان کرد: از آنجایی که امسال زائران  نیاز به اخذ ویزا ندارند اما براساس توافق انجام‌شده میان وزارت کشور ایران و وزارت کشور عراق حذف ویزا دلیل برنداشتن گذرنامه نیست و زائرین به طور حتم نیازمند گذرنامه هستند.

وی با اشاره به لزوم ثبت‌نام زائرین در سامانه سماح بیان کرد: زائران با ثبت‌نام در سامانه سماح از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند و می‌توانند از خدمات هیات هلال‌احمر کشور عراق در محدوده مرزها بهره‌مند خواهند شد.

خسروی تصریح کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح بانک اطلاعاتی بسیار خوبی برای زائران است بنابراین جهت خروج از مرز و خدماتی که موکب‌ها در شهرهای مختلف عراق، نجف و کربلا می‌دهند نیازمند ثبت‌نام در سامانه سماح است.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 3 میلیون و 500 هزار زائر ایرانی در اربعین شرکت کنند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل از 12 مهرماه باید موکب‌ها فعال شوند زیرا امسال برخلاف سال‌های گذشته در دهه اول محرم نیز شاهد حجم زیادی از زائرین بوده‌ایم. هزینه ثبت‌نام در سامانه سماح برای هر نفر 22 هزار تومان است که 15 هزار تومان آن حق بیمه است.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با تاکید به لزوم تامین ارز دیناری توسط بانک مرکزی و شعب ارزی در استان اظهار داشت: امسال دولت با توجه به محدودیت‌هایی که داشت نمی‌تواند دینار زائران را تامین کند، بنابراین تامین ارز دیناری توسط بانک مرکزی و شعب ارزی در استان ضرورت دارد.

خسروی افزود: نداشتن ارز دیناری برای زائران گران می‌شود زیرا چنان‌چه زائران پول ایرانی به همراه داشته باشند هزینه ایاب و ذهاب آن‌ها زیاو است بنابراین اختصاص ارز دیناری به زائران الزامی است.

انتهای پیام/

نظر شما