شناسهٔ خبر: 35340684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حج و زیارت لرستان خبر داد؛

ثبت‌نام بیش از ۱۰ هزار زائر لرستانی در سامانه «سماح»

خرم‌آباد- مدیرکل حج و زیارت لرستان از ثبت‌نام ۱۰ هزار ۹۰۰ زائر این استان در سامانه «سماح» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خسروی ظهر یکشنبه در ستاد اربعین لرستان در سخنانی با بیان اینکه از ابتدای شهریور ماه ثبت نام مشتاقین و زائران امام حسین(ع) در سامانه «سماح» در ۴۰ دفتر زیارتی استان و ۱۵ دفتر خدمات پستی در شهرها و بخش های مختلف آغاز شده است، اظهار داشت: تا کنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر از مردم استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به الزام ثبت نام در سامانه «سماح»، عنوان کرد: این سامانه با سامانه ناجا در مرز لینک است و به دلیل اینکه مقرر نیست زائران ویزا اخذ کنند پس ضرورت دارد که در این سامانه ثبت نام کنند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با تاکید بر اینکه باید زائرین گذرنامه داشته باشند، گفت: همچنین استفاده از خدمات بیمه ای، هلال احمر و ساماندهی خروج زائرین منوط بر ثبت نام زائرین در سامانه «سماح» است.

خسروی با اشاره به اینکه سال گذشته برای ۲۷ هزار زائر استان ویزا صادر شد، افزود: موکب ها باید در اسرع وقت فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه ثبت نام در سامانه «سماح» ۲۲ هزار تومان است، عنوان کرد: هر کس که وارد عراق می شود تنها حداکثر یک ماه می تواند آنجا بماند.

مدیر کل حج و زیارت لرستان، بیان داشت: سال گذشته در بحث تامین ارز مشکلاتی داشتیم و امسال نیز با توجه به محدودیت هایی که دولت دارد نمی تواند برای زائران تامین دینار کند، در این راستا بانک مرکزی و سایر بانک ها که شعب ارزی دارند، ملزم شوند که ارز دیناری را به زائرین اختصاص دهند چرا که هزینه های ایاب و ذهاب فوق العاده گران است.

نظر شما