شناسهٔ خبر: 35328716 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

هفته سوم لیگ برتر فوتبال

اولین برد استرا در شهر اولین‌ها؟

تیم‌های فوتبال استقلال و نفت مسجدسلیمان از هفته سوم لیگ برتر امشب به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا یکی دیگر از حساس‌ترین دیدارهای لیگ برتر برای آبی‌پوشان در این هفته از رقابت‌ها رقم بخورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم‌های فوتبال استقلال و نفت مسجدسلیمان از هفته سوم لیگ برتر امشب از ساعت 19:45 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا یکی دیگر از حساس‌ترین دیدارهای لیگ برتر برای آبی‌پوشان در این هفته از رقابت‌ها رقم بخورد. طی هر فصل به‌جز دربی، دو بازی دیگر برای سرخابی‌ها همیشه بسیار حائز اهمیت است؛ اول بازی قبل از دربی اهمیت دارد به این واسطه که دو تیم با احتیاط و دست به‌عصا برای اینکه تلفاتی برای دربی ندهند، در پیش‌دربی به میدان می‌روند و دوم بازی بعد از دربی حائز اهمیت است چون تحت‌تاثیر نتیجه دربی می‌تواند سرنوشت آنها را به‌نوعی تغییر دهد. بنابراین استقلال در دیدار امشب در حالی در مسجدسلیمان یا شهر اولین‌ها به میدان می‌رود که باید هفته آینده دربی 90 را مقابل حریف سنتی و دیرینه‌اش برگزار کند و چه‌بسا احتمالا اولین دستور استراماچونی برای این دیدار، احتیاط و پرهیز از بازی درگیرانه باشد تا برای دیدار هفته بعد مقابل پرسپولیس با دست پر به میدان برود. همه اینها اما در حالی است که استقلال با ترکیب جدید ایتالیایی‌اش هنوز موفق به کامیابی در لیگ برتر نشده و در دو هفته گذشته از کسب پیروزی بازمانده است. دو گل دقیقه 95 تا اینجای کار سه امتیاز را از آنها کم کرده و استقلالی‌ها مثل فصول گذشته در فصل جاری هم آب خوش از گلویشان پایین نرفته و بر همین اساس اگر شاگردان سرمربی ایتالیایی موفق شوند اولین برد خود را در جنوب کشور به دست بیاورند، مسجدسلیمان تبدیل به بهشت این تیم خواهد شد. البته استقلالی‌ها از این شهر خاطرات خوشی دارند. فصل گذشته نیز آبی‌های پایتخت با سرمربی آلمانی خود طی یک هفته در دو دیدار لیگ برتر و جام‌حذفی موفق شدند نفت را دوبار مقهور خود کرده و با کسب دو پیروزی راهی تهران شوند و چه‌بسا یک‌بار دیگر با استراماچونی، یک سه امتیاز شیرین دیگر برای این تیم به دست بیاید. از سوی دیگر تعطیلات لیگ برتر که به‌واسطه روزهای فیفادی محقق شد، برای استراماچونی و کادر استقلال حکم فرصت طلایی را داشت تا آنها از این توفیق اجباری به‌منظور بهره جستن برای از بین بردن ضعف‌های تیم خود استفاده کرده تا با یک بازیابی اساسی و کار و تمرین بابرنامه، پسران آبی را برای هفته سوم لیگ برتر آماده کنند. این در حالی است که همان‌طور که در بالا اشاره شد استقلالی‌ها به‌واسطه اینکه باید هفته آینده در دربی به میدان بروند به اولین سه امتیاز خود محتاج‌تر از نان شب هستند تا بتوانند با روحیه‌ای بهتر از هر زمان دیگر به مصاف رقیب دیرینه‌شان بروند.

در سوی دیگر میدان نیز نفت بعد از یک تساوی ارزشمند در هفته نخست رقابت‌ها مقابل تراکتورسازی در هفته دوم نیز دربی بین نفتی‌های خوزستان را با تساوی پشت‌سر گذاشت تا در حال حاضر با یک امتیاز بیشتر نسبت به رقیب مطرح آبی‌پوش در خانه با شرایطی بهتر به مصاف این تیم برود.

تراکتور عامل ادامه تغییرات در ذوب‌آهن؟

در ادامه هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر امشب سه دیدار دیگر نیز برگزار می‌شود که در حساس‌ترین آنها ذوب‌آهن در اصفهان از تراکتورسازی میزبانی می‌کند. دو تیم در بهترین و بدترین شرایط یکدیگر به پست هم خورده‌اند و چه‌بسا اگر خوشبختی‌های تیم تبریزی ادامه داشته باشد، شاید در ذوب‌آهن بعد از مدیرعامل، این‌بار نوبت به تغییرات در کادرفنی برسد. در دیگر دیدار تیم‌های بحران‌زده شاهین و پیکان در بوشهر در حالی به مصاف هم می‌روند که دستاورد آنها از دو دیدار قبلی صفر امتیاز بوده و درنهایت در دیدار پایانی امشب سایپا در تهران از نساجی مازندران میزبانی خواهد کرد.

نظر شما