شناسهٔ خبر: 35332579 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

هفته سوم ليگ برتر

نبرد حساس استقلال در خوزستان

صاحب‌خبر -

ذوب آهن اصفهان - تراکتورتبريز؛ نبرد بزرگ در نصف جهان

سبزپوشان اصفهاني هنوز در ليگ برتر پيروز نشده اند و با يک باخت يک مساوي در رده يازدهم جدول قرار گرفته اند اما تراکتور تبريز 4 امتيازي است و بعد از شکست دادن پرسپوليس اين تيم روحيه اي مضاعف پيدا کرده است. مصطفي دنيزلي با تراکتور به دنبال قهرماني در ليگ برتر است اما ذوب آهن مهم ترين هدفش شايد اين باشد که در رده اي بالاتر از فصل گذشته در ليگ برتر قرار بگيرد. عليرضا منصوريان راه بازي با تيم هاي بزرگ را بلد است و به خوبي مي تواند از آنها امتياز بگيرد. اين مسابقه در اصفهان جذاب خواهد بود.يک بازي بزرگ در نصف جهان شاهد خواهيم بود.

شاهين شهرداري بوشهر - پيکان تهران؛ جشن اولين امتياز؟

دو تيم قعرنشين جدول در بوشهر به مصاف هم مي روند. پيکان اگر چه در رده پانزدهم قرار دارد اما با 6 گل خورده تا هفته دوم صاحب ضعيف ترين خط دفاع ليگ است! شاهين هم 5 گل خورده و مثل پيکان بدون برد است. هر دو تيم براي گرفتن اولين امتياز خود در ليگ برتر نوزدهم تلاش مي کنند. پيکان نسبت به فصل گذشته تغييرات زيادي در بازيکنان خود داشته است و يکي از دلايل ناکامي اش همين تغييرات زياد مي تواند باشد اما شاهين در اين فصل به ليگ برتر صعود کرده و عبدالله ويسي سرمربي تيم هم هر از گاهي از نبود امکانات مناسب براي تيمش گلايه مند است.

در اين مسابقه هر نتيجه اي که رقم بخورد اولين امتيازهاي ليگ براي تيم هاي قعر نشين رد و بدل خواهد شد.

نفت مسجدسليمان - استقلال تهران؛ تقابل با مربي پرسپوليسي قبل از دربي

جدول ليگ برتر هنوز شکل واقعي خود را پيدا نکرده و به همين دليل است که تيمي مثل نفت مسجدسليمان در حال حاضر 2 رده بالاتر از استقلال قرار گرفته و روي پله دهم است. نفت دو امتياز از دو مسابقه اول خود دريافت کرده و اکنون بايد به صاف تيمي برود که از مدعيان اصلي قهرماني است. استقلال با استراماچوني ايتاليايي وارد مسابقات شده تا بتواند يکي از شانس هاي مسلم قهرماني باشد. شاگردان مهدي تارتار اما سد محکمي براي آبي پوشان پايتخت خواهند بود. نفت در مسجدسليمان در هفته اول هم از تراکتور تبريز يک امتياز گرفت تا نشان بدهد که حريفي سخت کوش است. استقلال هم با تمامي ستارگانش مي خواهد اولين برد را به دست بياورد تا قبل از دربي با شرايط مناسبي مقابل پرسپوليس قراربگيرد.

تمام بازي هاي ليگ سه امتياز دارند ولي دربي در فوتبال متفاوت است. استقلالي ها هم دوست دارند با يک برد به دربي پايتخت بگذارند. استراماچوني يکشنبه 31 شهريور اگر در بازي با نفت مسجدسليمان کارت زرد نگيرد روز متفاوتي را در فوتبالش تجربه خواهد کرد. بزرگترين دربي قاره آسيا قطعا جو فوق العاده اي دارد. استراماچوني دربي هاي ايتاليا را تجربه کرده و اکنون بهتر از هر فرد ديگري مي داند که نتيجه بازي با نفت مسجدسليمان قبل از دربي چقدر براي او، بازيکنان و هوادارانش اهميت دارد. مهدي تارتار هم سابقه بازي در پرسپوليس را دارد و به جز انگيزه هايي که براي موفقيت تيمش دارد بدش نمي آيد در آستانه دربي از استقلال ايتاليايي امتياز بگيرد. استراماچوني هم اگر بتواند اولين بردش را مقابل يک مربي پرسپوليسي به دست بياورد شرايط براي خودش و استقلال 180 درجه تغيير مي کند.

سايپا - نساجي مازندران؛ روياي صدرنشيني

تيم هاي سوم و چهارم جدول در اين بازي مقابل يکديگر قرار مي گيرند. نساجي يک برد پرگل خانگي مقابل پيکان به دست آورد تا با 5 گل زده در رده سوم جدول قرار بگيرد و سايپا هم يک برد و يک مساوي دارد. نارنجي پوشان هفته گذشته مقابل گل گهرسيرجان فقط يک امتياز گرفته اند. بايد ديد در شروع مجدد ليگ کدام تيم بهتر نتيجه مي گيرد. نساجي از نظر مالي و امکاناتي ظاهرا شرايطش مناسب نيست اما سايپا وضعيت متفاوتي دارد. ابراهيم صادقي مربي جوان سايپا به دنبال دومين بردش در ليگ برتر است. هر دو تيم در اين هفته شانس رسيدن به صدر جدول هرچند موقتي را در صورت پيروزي دارند.

اسامي داوران و برنامه مسابقات هفته سوم ليگ برتر:

يکشنبه 24 شهريور 98

نفت مسجدسليمان – استقلال تهران - ساعت 19:45 – ورزشگاه شهيد بهنام محمدي مسجدسليمان

داور: محمدرضا اکبريان

ذوب آهن اصفهان – تراکتور تبريز - ساعت 19:45 – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

داور: کوپال ناظمي

شاهين شهرداري بوشهر – پيکان تهران - ساعت 19:45 – ورزشگاه شهيد مهدوي بوشهر

داور: رضا مهدوي

سايپا تهران – نساجي مازندران - ساعت 19:45 – ورزشگاه پاس قوامين تهران

داور: موعود بنيادي فر

دوشنبه 25 شهريور 98

پرسپوليس تهران – صنعت نفت آبادان - ساعت 19:45 – ورزشگاه آزادي تهران

داور: مهدي سيد علي

نظر شما