شناسهٔ خبر: 35305706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری: فرصت‌های اشتغال در فضای مجازی را از جوانان نگیریم

صاحب‌خبر -
همدان ـ خبرنگار اطلاعات: معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: فضای مجازی ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد کسب و کار دارند و نباید با ایجاد موانع، این فرصت‌ها را از جوانان بگیریم.

لعیا جنیدی در کارگروه حقوق شهروندی همدان با بیان اینکه فضای مجازی محیط مناسبی برای کسب و کار دارد، اظهار کرد: گردشگری، بومگردی و شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد اشتغال دارند و امکان محدود کردن آنها باید کاهش یابد.

همچنین در اعطای مجوز به اینگونه مشاغل سختگیری نشود و با برداشتن موانع، راه برای فعالیت جوانان باز گذاشته شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری بیان کرد: یکی از بزرگترین اشکالات کسب و کار در کشور ما این است که برای اشتغالزایی نگاهمان به دنبال شغل‌های دولتی است.وی با اشاره به اینکه اگر حق‌مالکیت نباشد، انگیزه اشتغال و کارآفرینی به وجود نمی‌آید، تاکید کرد: ازدواج نیز انگیزه‌ای برای اشتغال است که جوانان باید برای رسیدن به آن انگیزه‌ای برای کار کردن داشته باشند.

جنیدی با اشاره به اینکه حفظ و ترویج حقوق شهروندی از برنامه‌های دولتمردان است، ادامه داد: همه ساختارهای حکومتی باید جهت?نمای تحقق حقوق شهروندی باشد؛ هرگاه برای تحقق حقوق شهروندی حرکت می‌کنیم راه درست است و در غیر این صورت به بیراهه می‌رویم.وی با اشاره به اینکه اگر هرکس با هر باوری و هر قومیتی می‌خواهد موفق باشد، باید از راه حفظ ارزش‌های مشترک مردم عبور کند، تاکید کرد: به خطر نینداختن جان آدمی نخستین حق مشترک تمامی پیروان ادیان، حکومت‌ها و قومیت‌ها در سراسر جهان است.جنیدی با بیان اینکه حق‌ مال و حفظ‌ حیثیت از دیگر ارزش‌های مشترک مردم دنیا محسوب می‌شود، افزود: اگر مروجان ارزش‌ها در اقوام مختلف، حقوق اولیه و مشترک مردم را پایمال کنند، ارزش‌ها و اخلاق در آن قوم به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: بسیاری از قوانین و مقررات کنونی اروپا از ارزش‌های اخلاقی عیسی مسیح(ع) الگو برداری شده و حقوق ملت ایران بر پایه ۴ اصل خاک و مردمان، فرهنگ، زبان و مدنیت، اسلامیت و جمهوریت بنا شده است.ترویج حقوق سازمان‌های مردم‌نهاد، جوانان و بانوان در دسته حقوق سیاسی قرار دارد و در کشورهایی مثل ایران، باید با نگاه به این ۴ اصل، حقوق سیاسی را اجرا کرد.

وی اضافه کرد: اسلامیت جزء جدا نشدنی فرهنگ ما است و اگر جمهوریت را حفظ نکنیم ۲۰۰ سال تلاش برای اتحاد تفکرات و عقیده‌ها به هدر می‌رود.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه‌ای که یک جانبه و نامشروع علیه ملت ما صورت گرفته، خلاف اصول دموکراتیک است، گفت: جنگ جهانی اول آثار مخربی بر مردم و کشور ایران گذاشت که آثار آن به درستی در تاریخ ثبت و ضبط نشده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه آثار تخریبی کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ نیز به درستی مستند سازی نشده است، ادامه داد: آثار ۸ سال دوران جنگ تحمیلی به عنوان بخشی از تاریخ ایران، باید به خوبی ثبت و ضبط شود تا آیندگان بدانند چه آسیبی به مردمان آن دوره رسیده است.‏

نظر شما