شناسهٔ خبر: 35289973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طرح بصیرت عاشورایی در ۹۷ بقعه متبرکه سطح استان مرکزی برگزار شد

طرح بصیرت عاشورایی در ۹۷ بقعه متبرکه سطح استان مرکزی با شعار «کَرامَتُنا الشَّهادَه » برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «عبدالله واحدی» ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و شهدای دشت کربلا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی از اول تا 12 ماه محرم در ۹۷ بقعه استان مرکزی با حضور گسترده عاشقان و دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه  برنامه های بصیرت عاشورایی به صورت تخصصی در سه سطح برگزار شد، افزود: این برنامه ها از اول ماه محرم آغاز شد و مرحله اول امروز به پایان رسید و این برنامه ها تا اربعین حسینی ادامه دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۱ بقعه متبرکه امامزادگان فاطمه صغری(س) آشتیان، سید محمد(ع) فم تفرش، سید مسعود(ع) زرندیه، اسحاق(ع) ساوه، احمد ابن علی(ع) ذلف آباد فراهان، سهل ابن علی(ع) آستانه شازند، محمد عابد(ع)، آمنه خاتون(س)و عبدالله(ع) اراک، زبیده خاتون(ع) دلیجان، فضل(ع) و یحیی(ع) محلات، مسعود(ع) خنداب و ابوطالب(ع) خمین به عنوان بقاع متبرکه سطح یک استان در این سوگواره بودند.

 

واحدی بیان کرد: برنامه های فرهنگی و مذهبی از  روز اول تا ۱۲ محرم همه روزه با حضور گسترده عزادارن حسینی و سخنرانان و مداحان برگزار شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در بقاع متبرکه سطح ۲ نیز برنامه های متنوعی برگزار شده است، افزود: در بقاع متبرکه سطح سه نیز روزهای تاسوعا، عاشورا و شام غریبان امام حسین(ع) برنامه های عزاداری، روضه خوانی و تعزیه اجرا شد.

 

حجت الاسلام واحدی برگزاری همایش لبیک یا حسین (ع)، مصادف با دوم محرم،  همایش شیرخوارگان حسینی در ششم ماه محرم، همایش احلی من العسل در هفتم محرم، همایش رهروان زینبی در ۱۲ محرم را از برنامه های  این دهه دانست و بیان کرد: برپایی خیمه های معرفت در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه، تبیین و تبلیغ شعار کرامتنا الشهاده (شهادت افتخار ماست )به عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی، برگزاری مراسم سخنرانی در شب های ماه محرم در بیش از ۵۰ بقعه متبرکه از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ایام سوگواری سید سالار شهیدان بود.

نظر شما