شناسهٔ خبر: 35261483 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بالاگرفتن اختلافات در کاخ سفید

ترامپ، جان بولتون را برکنار کرد

چارلز کوپرمن مشاور موقت امنیت ملی کاخ سفید شد

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه , دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی این کشور خبر داد.

ترامپ , جان بولتون را برکنار کرد

دونالد ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت:جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید صبح سه شنبه استعفا کرد و هفته آینده مشاور امنیت ملی جدید خود را معرفی خواهم کرد.

وی افزود: من دیشب به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر به خدمت وی در کاخ سفید نیازی نیست.من با بسیاری از پیشنهادات او مخالف بودم ،همانطوری که بقیه هم در دولت این کار را کردند. بنابراین،من از جان خواستم که استعفا دهد و امروز صبح استعفایش را به من دادند. من از جان بخاطر خدماتش خیلی تشکر می کنم و هفته آینده مشاور جدید امنیت ملی را معرفی خواهم کرد.
 
 
جان بولتون در واکنش به توئیت ترامپ نوشت, دوشنبه شب پیشنهاد استعفا دادم که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جواب گفت: "بیاییم فردا درباره این مسئله صحبت کنیم".
جان بولتون باردیگر در حساب توئیتری خود تاکید کرد : من استعفایم را دیشب ارائه دادم و رئیس جمهور ترامپ گفت " اجازه دهید فردا درباره این موضوع صحبت کنیم ".
این در حالی است که ترامپ در حساب توئیتر خود نوشت من از بولتون خواستم استعفا دهد. کیتلان کالینز خبرنگار سی ان ان در کاخ سفید در حساب توئیتری خود نیز نوشت : دو منبع آگاه به من خبر دادند رئیس جمهور ترامپ و جان بولتون مشاور امنیت ملی وی شب گذشته بر سر میزبانی سرکردگان طالبان در کمپ دیوید به شدت با یکدیگر مشاجره کردند.
استیو هرمن خبرنگار صدای آمریکا در کاخ سفید در حساب توئیتر خود نوشت: بنابر اعلام هوگن گیدلی از دستیاران ترامپ, با برکناری جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید, چارلز کوپرمن اکنون مشاور موقت امنیت ملی کاخ سفید است.
پایگاه اینترنتی کاخ سفید اعلام کرد، وقتی از استیو منوچین وزیر دارایی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پرسیده شد که آیا از برکناری بولتن غافلگیر نشده اند، هر دو با خنده واکنش نشان دادند و در ادامه منوچین گفت: دیدگاه رئیس جمهور درباره جنگ عراق با نظر جان بولتون تفاوت زیادی داشت.
در ادامه مایک پمپئو هم ضمن بیان اینکه از برکناری جان بولتون غافلگیر نشده است گفت: رئیس جمهور حق دارد مقامات کابینه خود را تغییر دهد.

نظر شما