شناسهٔ خبر: 35260817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جزئیات مراسم یازدهم محرم زنجانی‌ها تشریح شد

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان جزئیات مراسم یازدهم محرم را تشریح کرد و گفت: این مراسم از ساعت 15 و 30 دقیقه فردا آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

فرید احدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز از نخستین روز ماه محرم برنامه‌های زینبیه اعظم زنجان در عزای سرور و سالار شهیدان در حال برگزاری است.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان با بیان اینکه علاوه بر مراسم‌های شبانه مسجد زینبیه اعظم زنجان، روز یازدهم این ماه هم به یاد دلاوری‌ها و رشادت‌های حضرت زینب (س) دسته عزاداری برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مراسم همه ساله از محل زینبیه اعظم زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده برای مراسم امسال دسته زینبیه اعظم اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی در روز یازدهم محرم 90 اکیپ سیار و ثابت کار جمع‌آوری نذورات را انجام خواهند داد.

احدیان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 200 خادم به زینبیه اعظم زنجان همکاری دارند، افزود: این مراسم از ساعت 15 و 30 دقیقه آغاز خواهد شد.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان گفت: از این 90 اکیپ، 60 اکیپ به صورت ثابت و 30 اکیپ نیز به صورت سیار فعالیت خواهند کرد که 10 عدد از آن در بین خواهران و 20 عدد نیز در بین برادران اقدام به جمع‌آوری نذورات خواهند کرد، اکیپ‌هایی که مجهز به دستگاه کارتخوان هستند.

وی با اشاره به اینکه امکان پرداخت نذورات به زینبیه اعظم زنجان به صورت تلفنی نیز فراهم شده است، اظهار کرد: هر شخص با شماره‌گیری #10*7*733* نذورات خود را از طریق تلفن همراه پرداخت کند.

شایان ذکر است، نکات انضباطی دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان به شرح است، ذبح قربانی فقط در قربانگاه‌های پیش بینی شده، ذبح‌های سنگین (شتر،گاو،...) فقط در کشتارگاه، قبول نذورات نیابتی بصورت حضوری یا تلفنی، تهیه و توزیع نذورات صرفا پس از اخذ مجوز از مرکز بهداشت است.

از همه همشهریان عزیز و فهیم و عزاداران حضرت زینب (س) در پایتخت شور و شعور حسینی درخواست می‌شود، تا حد امکان با خادمان زینبیه اعظم زنجان در دسته عزاداری همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/73005/ق30

نظر شما