شناسهٔ خبر: 35275317 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آغاز حرکت باشکوه دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان

احدیان، از اعلام شاه‌بیت مراسم روز یازدهم محرم خبر داد و گفت: مطلع نوحه‌خوانی «کرب‌ُبلادن گِدرم یاحسین/بیر گونَ فاتح گلرم یا حسین» خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان: «فرید احدیان» در گفت‌وگویی، با یادآوری اینکه یازدهم محرم امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد حرکت باشکوه دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان در پایتخت شور و شعور حسینی خواهیم بود، افزود: بی‌شک، ایثار و فداکاری حضرت زینب (س) با حضور جمع باشکوهی از مردم زنجان در یازدهم محرم امسال نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

 

مدیر اجرایی مسجد زینبیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه هر سال در این روز یک بیت به عنوان سربیت مراسم یازدهم محرم توسط حاج غلامرضا عینی‌فرد سروده شده و در مراسم خوانده می‌شود، تصریح کرد: شاه‌بیت (سرنوحه) مراسم دسته عزاداری زینبیه امسال «کرب‌ُبلادن گِدرم یا حسین / بیر گونَ فاتح گلرم یا حسین» در روز یازدهم محرم خواهد بود.

 

احدیان با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری از همان روز اول ماه محرم در مسجد زینبیه اعظم زنجان به اجرا گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: توصیه ما به شهروندان عزادار این است که نذورات خود را حتما به افرادی که دارای کارت شناسایی این مسجد هستند تحویل دهند و در روز یازدهم محرم نیز با خادمان مسجد زینبیه اعظم زنجان در دسته عزاداری تا حد امکان همکاری لازم را داشته باشند.

 

منبع: ایسنا

نظر شما