شناسهٔ خبر: 35227096 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

و دوپینگ همچنان ریشه دارد...

دوپینگ،پدیده شومی است که دست از سر ورزش ایران بر نمی‌دارد.

صاحب‌خبر -

شنیدن خبر دوپینگ همیشه ناراحت کننده است؛ مخصوصا وقتی این پدیده شوم دامنگیر وزنه برداران با اخلاق و خوبی چون م.ع، ع.ن، ر.ق، ع.ش، م.ج و... شود.
بعد از مثبت شدن دوپینگ وزنه بردار تیم ملی جوانان که به از دست رفتن عنوان ارزشمند قهرمانی جهان و پس دادن کاپ قهرمانی منجر شد، حالا فدراسیون پزشکی تائید می کند، هشت نمونه از تست های گرفته شده در مسابقات قهرمانی کشور در امیدیه مثبت شده است. مسابقات امیدیه اوایل بهمن ماه برگزار شد و حالا در اواسط شهریور هستیم. سئوال مهم این است که چرا انقدر دیر جواب ها آمده است؟ کوتاهی از فدراسیون وزنه برداری بوده یا از فدراسیون پزشکی؟ فدراسیون نشین ها می گویند به دلیل بحث تحریم، نمونه ها از سوی نادو دیر ارسال شده است. حرف فدراسیون پزشکی هم همین است. آنها هم می گویند به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم، امکان انتقال ارز نداشتند و به همین خاطر با تاخیر زمانی زیاد، نمونه ها ارسال شده است.

نادوی ایران برای ارسال هر نمونه دوپینگ چیزی در حدود دویست و پنجاه دلار می پردازد که می شود سه میلیون تومان. رقمی که با توجه به تعدد نمونه ها، هزینه هنگفتی برای فدراسیون پزشکی ورزشی دارد و ریالی هم از جیب فدراسیون ها بابت آنها پرداخت نمی شود. با این حال حرف هر دو طرف یک کاسه است. هم فدراسیون پزشکی و هم فدراسیون وزنه برداری می گویند به دلیل تحریم ها نمونه ها دیر ارسال شده است.

البته در اصل ماجرا توفیری نمی کند. اینکه نمونه ها به دلیل کمبود بودجه ارسال نشده یا چون انتخابات در پیش بوده صلاح دیدند ارسال نشود، یا به دلیل تحریم ها، زیادی مهم نیست. مهم جواب‌هایی است که آمده و روسیاهی را برای ذغال باقی گذاشته است.

فدراسیون وزنه برداری چهار سال است که ادعای پاکسازی و مبارزه با دوپینگ و ریشه کن کردن آن را دارد، اما بعد از چهار سال شاهد این هستیم که در مسابقاتی چون قهرمانی کشور، هشت نمونه مثبت می شود. این یعنی در این چهار سال اقداماتی که انجام داده ایم مفید فایده نبوده است. باید دید چرا برگزاری کلاس های آنتی دوپینگ با وجود هزینه بسیار، ثمره بخش نبوده و چرا مربیان داروفروش تا این حد تعدادشان در وزنه برداری ما زیاد شده است. در این باره بیشتر خواهیم نوشت...
 

251 251

نظر شما