شناسهٔ خبر: 35195496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در همایش شیرخوارگان حسینی؛

نوای لالایی مادران در مصلی طنین انداز شد

همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی شهرستان ساری برگزار و مادران برای همنوایی با طفل شش ماهه کربلا گردهم آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، همزمان با نخستین روز از ماه محرم الحرام مادران ساری نوزادان و شیرخوارگان خود را در آغوش کشیده و همگی برای همنوایی با علی اصغر(ع) در مصلی این شهر گردهم آمدند.

همایش عظیم «شیرخوارگان حسینی» هرساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار شده و معرفی امام حسین(ع) به جهانیان به‌واسطه بی ‌بدیل‌ترین سند مظلومیت و حقانیت آن حضرت یعنی شهادت حضرت علی اصغر(ع) و آماده سازی شیرخوارگان برای یاری قیام امام زمان (عج) از جمله اهداف این نمایش است.

این همایش امروز در نخستین جمعه ماه محرم حسینی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان در مصلی ساری به همراه مداحی و سخنرانی و نوای لالایی علی اصغر امام حسین (ع) برگزار شد و مادران با نوای حضرت رباب همدردی کرده و طفلان خود را به نام 6 ماهه این حضرت بیمه کردند.

همه مادران در سوگ مظلومیت کوچکترین شهید کربلا، درحالیکه کودکان خود را بر دستهای خود گرفته بودند، اشک ماتم ریختند و برای علی‌اصغرهای کوچک امام حسین(ع) لالایی خواندند.

مادران مازندرانی با حضور فرزندان شیرخوار خود در این مراسم، عمق ارادت و باور خود به مکتب اسلامی و اهل بیت را به نمایش گذاشتند.

در این برنامه مداحان اهل‌بیت (ع) در مظلومیت سرور و سالار شهیدان و عزای طفل 6‌ ماهه این امام مظلوم، مرثیه‌ سرایی کردند. 

اجرای سرود شهادت علی اصغر (ع) و قرائت نذرنامه‌ شیرخوارگان از دیگر برنامه های این همایش معنوی بود.

 

نظر شما