شناسهٔ خبر: 34990922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صالحی: سینمای کودک و نوجوان لازمه سینمای قوی و مقتدر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا در کشورمان سینمای کودک و نوجوان نداشته باشیم نمی‌توانیم از سینمای قوی و مقتدر صحبت کنیم؛ البته راه‌های زیادی باید طی کرد تا به نقطه مطلوب برسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس صالحی عصر امروز در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوان اظهار کرد: سینما کودک و نوجوان بخشی از هویت سینما است؛ اگر به دنبال سینمای انسانی هستیم کودکان و نوجوانان، با فطرت پاک و معصومانه، ما را به سینمای انسانی دعوت می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر به دنبال رؤیاپردازی پاک هستیم سینمای کودکان و نوجوانان به ما رؤیاپردازی پاک را نشان می‌دهد؛ اگر به دنبال سینمای اجتماعی هستیم تا کنار یکدیگر بنشیم و از دیدن فیلم لذت ببریم سینمای کودک و نوجوان این فرصت را به دست می‌دهد؛ این‌ها فرصتی است که در سینمای کودک و نوجوان وجود دارد.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی با فراز و نشیب‌های خاص ۲۰۰ فیلم سینمایی کودکان و نوجوان تولید شده است؛ در حال حاضر شاهد یک دوره مجدد توجه به سینمای کودک و نوجوان هستیم به طوری که در سال ۹۷ تعداد ۱۵ فیلم کودک و نوجوان در سینماهای کشور اکران شد و در بین ۱۰ فیلم پرفروش سینمای ایران یک فروش فوق‌العاده مربوط به حوزه کودک و نوجوان است.

صالحی تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که توجه به بخش اصلی سینمای ایران یعنی سینما کودک و نوجوان جلب شده است؛ تا در کشورمان سینمای کودک و نوجوان نداشته باشیم نمی‌توانیم از سینمای قوی و مقتدر صحبت کنیم؛ البته راه‌های زیادی باید طی کرد تا به نقطه مطلوب برسیم؛ فعالیت‌هایی که در بنیاد سینمایی و بنیاد فارابی در حال شکل‌گیری است نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: باید جریان‌ها مدنی حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان را جدی‌تر بگیریم و با آن‌ها تعامل سازنده‌تر داشته باشیم؛ کشور در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارای پیشینه بلندمدت و کارهای قابل طرح است.

وی افزود: ادبیات داستانی کودک و نوجوان در کشور مسیر رو به پیشرفت را طی می‌کند و از همین رو سینما ایران تعامل بیشتر و بهتری را با ادبیات حوزه کودکان و نوجوانان برقرار کرده است.

وی در پایان گفت: تجربه خوبی را از سینمای اقتباسی ادبیات کودک و نوجوان در دهه‌های گذشته داشته‌ایم که این امر می‌طلبد تا به سینمای اقتباسی ادبیات کودک و نوجوان توجه بیشتری شود؛ خوشحالم که این جشنواره هر ساله شاداب‌تر، پرافتخارتر و خلاقانه‌تر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63106/هـ30/و

نظر شما