شناسهٔ خبر: 34965040 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر نیرو:

وزیر نیرو: ۶.۷ میلیون روستایی از آب سالم برخوردارند

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: طبق آمارها ۶ میلیون و ۷۰۰ هزارنفر از جمعیت روستایی کشور از شبکه آب سالم برخوردار هستند در حالی که در سال ۹۲ جمعیت برخوردار از آب سالم روستایی فقط ۹۰۰ هزارنفر بود.

صاحب‌خبر -

«رضا اردکانیان» روز دوشنبه در حاشیه همایش ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، درباره دستاوردهای حوزه آب و برق در جمع خبرنگاران افزود: هر سال به طور متوسط هزار و ۷۰۰ روستا به شبکه آب سالم و پایدار متصل شده اند،  این نسبت در  سال ۹۲ به طور متوسط ۲۶۰ روستا بوده است.

وزیر نیرو اظهارداشت: آمارها حاکی از آن است که در دولت های یازدهم و دوازدهم در بخش تامین آب روستایی کار چشمگیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بخش برق آمار موفقیت جمهوری اسلامی قابل عرضه در سطح دنیاست تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی جمعیت روستایی فاقد برق در دنیا ۲۴ درصد جمعیت روستایی است اما جمعیت روستایی که در ایران برق ندارد ۳ دهم درصد است.

اردکانیان افزود: این آمار حاکی از آن است که اقدامات ما در تولید، انتقال و توزیع برق در مناطق صعب العبور روستایی کشور صورت گرفته است.

۲۵ هزارخانوار عشایر تا پایان دولت برق‌دار می شوند

وزیر نیرو  گفت: سعی داریم تا پایان دولت ۲۵ هزار خانوار عشایر کوچ رو کشور را مجهز به سیستم های پورتابل برق خورشیدی کنیم. پنل های آن موجود است و برای تامین حداقل نیازشان به روشنایی این مقدار تا پایان دولت انجام شود و در دولت بعدی نیز استمرار یابد.

وی اضافه کرد: در مجموع آب و برق روستایی در کنار سایر زیرساخت ها از عملکرد خوبی برخوردار است البته ما هنوز روستاهای کم خانواری داریم که برای تامین آب و برق مورد نیازشان باید اقدام شود.

اردکانیان افزود: در آینده با تمرکز بیشتر در بحث جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستایی نیز اقدام خواهیم کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه به خدمت‌رسانی به روستاها سرعت می دهیم اظهارداشت: روستا عرصه کار و فعالیت بخشی جداگانه نیست، همان طور که رئیس جمهوری گفته دستگاه های دیگری هم در حوزه فعالیت روستایی فعال هستند، اما در زیرساخت‌ها و امور زیربنایی پنج وزارتخانه نیرو، بهداشت، ارتباطات، نفت و راه و شهرسازی نقش دارند و خوشبختانه امسال برای اولین بار بود که یک کار هماهنگ برنامه ریزی شده انجام شد.

اردکانیان با بیان اینکه وزارت نیرو افتخار میزبانی همایش و نمایشگاه «ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت های روستایی» را برعهده دارد تصریح کرد: امیدواریم در دوسال باقیمانده دولت بتوانیم با یک برنامه ریزی متمرکز و همکارانه «بین دستگاهی» به آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، خدمات بهداشت و درمان، راهسازی و ارتباطات، سرعت بیشتری می‌دهیم.

نظر شما