شناسهٔ خبر: 34947777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دومین کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک و مرسوم در اردبیل آغاز به کار کرد

نمایندگی اردبیل

دومین کنفرانس بین المللی و ششمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ارژنگ عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در مراسم آغازین این کنفرانس گفت: استان اردبیل یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور است. 

وی ادامه داد: استان اردبیل حدود 0.1 جمعیت و مساحت کشور را دارد اما حدود 0.4 محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود. 

ابوالفضل بضاعت پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه برگزاری همایش های علمی از جمله عوامل توسعه محسوب می شوند، تصریح کرد: برگزاری چنین کنفرانس هایی موجب هم افزایی دانش در محورهای همایش می شود.

وی آشنایی و ایجاد ارتباط بین اساتید، دانشجویان و پژوهشگران را از دیگر مزیت های برگزاری کنفرانس های علمی برشمرد و ادامه داد: در همایش های علمی مسائل و مشکلات کشور مطرح و برای مرتفع کردن آنها راهکارهای علمی ارائه می شود. 

بضاعت پور با اشاره به اینکه برگزاری همایش های علمی به دلیل پروسه های آن کار سختی است، ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی با برنامه ریزی دقیق تمامی همایش های علمی تدوین شده را به صورت مرتب و طبق زمان بندی برگزار می کند. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: در سالجاری دو همایش ملی و ۴ همایش بین المللی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده است و پنجمین کنفرانس بین المللی هم دو روز دیگر در دانشگاه برگزار خواهد شد.

رئیس دومین کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک و مرسوم گفت: کشاورزی ارگانیک امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است. 

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر قویدل در مراسم افتتاحیه این کنفرانس در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کشاورزی ارگانیک امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است. 

وی ادامه داد: کشاورزی ارگانیک غذای سالم در اختیار جامعه می گذارد و به نوعی کشاورزی پایدار محسوب می شود.

قویدل با اشاره به اینکه کشاورزی ارگانیک یک کشاورزی آینده دار و استراتژیک محسوب می شود، اظهار کرد: در این کنفرانس تلاش کردیم که با همایش های مشابه تفاوت هایی داشته باشیم و هر یک از این تفاوت ها در بطن خود پیام هایی داشت. 

رئیس دومین کنفرانس بین المللی و ششمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم ادامه داد: در تمامی پکیج های این کنفرانس از اجناس قابل بازیافت استفاده کردیم و از طرف دیگر چاپ کاغذی مقالات را حذف کردیم و گواهینامه مقالات از سایت کنفرانس قابل دانلود است تا از این طریق برای تنفس درختان کمکی کرده باشیم.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: برای کاهش مصرف کاغذ، از چاپ مقالات پذیرفته شده به صورت پوستر خودداری کردیم و این مقالات به صورت الکترونیکی از ویدئو پروژکتورها قابل مشاهده است. 

خلیل نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز گفت: حدود 4.5 میلیون تن از محصولات کشاورزی کشور در استان اردبیل تولید می شود. 

وی ادامه داد: تنوع اقلیمی موجود در استان اردبیل، این استان را به ویترین کشاورزی کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام

نظر شما