شناسهٔ خبر: 34939010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

استاندار ایلام تشریح کرد؛

جزئیات پروژه‌های اربعین در استان ایلام/ موکب‌های دائمی در 8 جایگاه‌ احداث می‌شود

استاندار ایلام از پیشرفت‌های صورت گرفته در پروژه‌های اربعین ابراز رضایت و جزئیات این پروژه‌ها را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد اربعین استان ایلام گفت: با تونل‌های در نظر گرفته شده برای مسیر اربعین پیشرفت‌های خوبی ایجاد شده و حفاری تونل اربعین هم به طور کامل انجام شده و می‌توان از این تونل در مواقع اضطراری استفاده کرد.

وی با اشاره به احداث پل‌های 55 و 56 در مسیر جاده ایلام به مهران خاطرنشان کرد: پل 55  و 3 کیلومتر تعریض جاده در روستای گلان هم زیرساخت‌ها آماده شده و به اربعین خواهد رسید.

استاندار ایلام به تقاطع غیرهمسطح کنار گذر غربی مهران به پایانه برکت اشاره کرد و افزود: این زیرگذر به دو بخش تقسیم شده است؛ 50 درصد فاز نخست آن انجام شده و حداکثر تا 5 مهرماه آماده بهره‌برداری می‌شود و کنارگذر غربی مهران نیز برای استفاده در ایام اربعین آسفالت خواهد شد.

سلیمانی دشتکی درباره احداث سایه‌بان‌ها در مرز مهران تصریح کرد: سایه‌بان‌ها به شکل بسیار زیبایی اجرا شده است و در نقطه صفر مرزی آماده خواهد شد.

وی از احداث 600 چشمه سرویس بهداشتی در مهران خبر داد و عنوان کرد: از عوامل و مدیران مرتبط، دفتر فنی، ستاد بحران، خیّران، حمل و نقل و پایانه‌ها و دیگر ارگان‌ها تقدیر و تشکر دارم که  اقدامات خوبی انجام شده  است و پیشرفت‌های حوزه عمرانی و زیرساختی هم به خوبی انجام شد.

استاندار ایلام به اقدامات صورت گرفته در بخش خدمات اربعین بیان کرد: اکیپ‌های هلال احمر مشخص شده که قرار شد 15 اکیپ برادران و پنج اکیپ خواهران نیز اعزام شوند.

سلیمانی دشتکی از استقرار سه بالگرد هلال احمر در ایام اربعین در استان ایلام خبر داد و تأکید کرد: وزارت بهداشت هم پنج بالگرد همراه با تجهیزات بیمارستانی در مهران مستقر خواهد کرد و در شهر بدره و  کوت عراق نیز بیمارستان صحرایی احداث می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از 120 آمبولانس، یک هواپیمای آمبولانس و پنج بالگرد از طریق وزارت بهداشت در منطقه مستقر خواهد شد.

استاندار ایلام اضافه کرد: بیش از هشت جایگاه برای موکب‌های دائمی در نظر گرفته شده و این زمین‌ها به اتاق بازرگانی استان‌ها واگذار می‌شود که موکب‌های دائمی در این جایگاه‌ها احداث خواهد شد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی باید میهمان‌سراهای خود را در اختیار نیروهای خدماتی و اعزام شده از استان‌های معین قرار دهند.

انتهای پیام/4078/4062/

برچسب‌ها:

نظر شما