شناسهٔ خبر: 34933386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام خبر داد:

استقرار ۸ بالگرد امدادی طی ایام اربعین در ایلام

ایلام - استاندار ایلام از استقرار ۸ بالگرد امدادی برای خدمات رسانی طی ایام اربعین در ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست ستاد اربعین استان اظهار داشت: تونل های در نظر گرفته شده برای مسیر اربعین پیشرفت های خوبی ایجاد شده و حفاری تونل اربعین هم به طور کامل انجام شده و می توان از این تونل درمواقع اضطراری استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به احداث پل های ۵۵ و۵۶ در مسیر جاده ایلام به مهران خاطر نشان کرد: پل ۵۵  و ۳ کیلومتر تعریض جاده در روستای گلان هم زیرساخت ها آماده شده و ان شاء الله به اربعین خواهد رسید.

وی به تقاطع غیر هم سطح کنارگذر غربی مهران به پایانه برکت اشاره کرد و افزود: این زیرگذر به دو بخش تقسیم شده است و ۵۰ درصد فاز اول آن انجام شده و حداکثر تا ۵ مهرماه آماده بهره برداری و کنارگذر غربی مهران نیز برای استفاده در ایام اربعین آسفالت خواهد شد.

وی در خصوص احداث سایه بان ها در مرز مهران تصریح کرد: سایه بان ها به شکل بسیار زیبایی اجرا شده  و در نقطه صفر مرزی هم  آماده خواهد شد.

استاندار ایلام همچنین از احداث ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مهران خبر داد و افزود: از همه عوامل و مدیران مرتبط ، دفتر فنی ، ستاد بحران ، خیرین ، حمل و نقل و پایانه ها و دیگر ارگان ها تقدیر و تشکر دارم که  اقدامات خوبی انجام شده و پیشرفت های حوزه عمرانی و زیرساختی هم به خوبی انجام شد.

وی به اقدامات صورت گرفته در بخش خدمات اربعین اشاره داشت و تصریح کرد: اکیپ های هلال احمر مشخص شده است که ۱۵ اکیپ برادران و ۵ اکیپ خواهران نیز قرار شد اعزام شود.

استاندار ایلام افزود: ۳ بالگرد هلال احمر و  ۵ بالگرد نیز از طریق وزارت بهداشت همراه با تجهیزات بیمارستانی در مهران مستقر خواهند کرد، در شهر بدره و  کوت عراق هم بیمارستان صحرایی احداث می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از ۱۲۰ آمبولانس و یک هواپیمای آمبولانس نیز در منطقه مستقر خواهد شد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: بیش از ۸ جایگاه برای موکب های دائمی در نظر گرفته شده است و این زمین ها به اتاق بازرگانی استانها واگذار می شود که موکب های دائمی در این جایگاهها احداث خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: دستگاه های اجرایی میهمان سراهای خود را در اختیار نیروهای خدماتی و اعزام شده از استان های معین قرار دهند.

نظر شما