شناسهٔ خبر: 34937726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تعامل دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها سبب توسعه استان می‌شود

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی و ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها سبب توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در دومین کنفرانس بین‌المللی و ششمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌های ملی و بین‌المللی و ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها که همراه با طرح مشکلات موجود در حوزه بخش‌های مختلف و بررسی موانع موجود آن است، سبب توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌شود.

وی افزود: استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه کشاورزی بوده به طوری‌که این استان ۴ درصد کل محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند و میزان تولید انواع محصولات کشاورزی در استان اردبیل به ۴.۵ میلیون تن می‌رسد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: حوزه کشاورزی جزء بخش‌های گسترده بوده و نیاز به هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه برای استفاده از طرح‌های نو بوده و چنین همایش‌هایی که با تحقیقات و بررسی بر این موضوعات است سبب ارتقای حوزه کشاورزی استان اردبیل خواهد شد.

برگزاری ۴ همایش ملی و بین‌المللی در سال جاری

ابوالفضل بضاعت‌پور، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش گفت: از جمله عوامل مؤثر در فرآیند توسعه ملی برگزاری همایش‌های علمی در راستای هم افزایی دانش و انتشار یافته‌های نو بوده که در این راستا در سال جاری تا به امروز ۴ همایش علمی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری چنین کنفرانس‌های ملی و بین المللی سبب آشنایی اساتید، دانشجویان و صاحب نظران در حوزه مختلف با یکدیگر و تبادل یافته‌های خود شده و در کنار آن موجب ایجاد خودباوری، طرح مشکلات ملی و ارائه راهکارهایی برای حل آن و هم‌چنین سبب افزایش همکاری و تعامل بین دانشگاه و جامعه می‌شود.

بضاعت پور گفت: با توجه به رویکرد و شعار دانشگاه محقق اردبیلی مبنی بر دانشگاه جامعه محور، ارتباط بین دانشگاه و جامعه تقویت می‌شود و در این راستا برای سال آتی برگزاری ۸ کنفرانس بین‌المللی تصویب شده و تا به امروز ۱۸۹ طرح بین سازمانی دانشگاه با جامعه منعقد شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۷۱۷

نظر شما