شناسهٔ خبر: 34925721 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

توضیحات کی‌نژاد درباره جذب ظریف | تعیین نحوه بکارگیری اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ها

همشهری آنلاین: جزئیات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه بکارگیری اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ها، از سوی رئیس هیئت عالی جذب تشریح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، محمدعلی کی‌نژاد درباره بکارگیری اساتید بازنشسته و کارکنان دولت در دانشگاه‌ها به عنوان عضو هیئت علمی، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت اساتید بازنشسته در مسایل مربوط به تحقیقات، کمیته‌های تالیف کتاب و شوراهای پژوهشی استفاده کنند.

وی ادامه داد: ولی اساتید بازنشسته نمی‌توانند در کلاس‌های آموزشی مشغول فعالیت شوند.  شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این اساس این موضوع را مطرح کرد که ممکن است دانشگاه‌ها به تجربیات این اساتید نیاز داشته باشند و بر اساس این مصوبه بتوانند از ظرفیت آنها استفاده کنند.

رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: از طرفی با توجه به تعداد زیاد بورسیه‌ها که منتظر استخدام در دانشگاه‌ها هستند، شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه استخدام این اساتید را به دانشگاه‌ها نداده است. بلکه این افراد می‌توانند به صورت قراردادی یکساله به عضویت هیئت علمی این دانشگاه‌ها درآیند و نمی‌توانند استخدام شوند.  

وی درباره عضویت برخی وزرا به عنوان هیئت علمی در دانشگاه تهران، گفت: دانشگاه تهران تا کنون دو مورد از افراد بازنشسته دولت را با سمت وزیر و با مصوبه هیئت امنای دانشگاه جذب کرده است. دلیل دانشگاه تهران برای این کار، این است که این افراد با توجه به اینکه در مسائل اجرایی کشور حضور داشته‌اند، می‌توان از تجربیات‌شان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جذب دو وزیر مذکور خلاف مقررات نبوده است، افزود: دانشگاه تهران با این اساتید قرارداد یکساله منعقد کرده و این اساتید به صورت قراردادی جذب هیئت علمی دانشگاه می‌شوند و استخدام دانشگاه نمی‌شوند.

بر طبق این گزارش، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران به تازگی اعلام کرده است هیئت جذب دانشگاه تهران، جذب محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در این دانشگاه را تایید کرده است.

نظر شما