شناسهٔ خبر: 34917258 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صمت | لینک خبر

باجه خبر بانک و بیمه شماره ۱۳۵۵

صاحب‌خبر -

مزیت حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز بانک مسکن
بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش مسکن، در مسیر ۳ هدف اصلی شامل تامین مسکن عموم مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه، افزایش قدرت انتخاب مشتریان و تنوع در ارائه خدمات بانکی، فراهم آوردن زمینه نقل و انتقال امتیاز تسهیلاتی، «‌حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز» را ایجاد کرده که با توجه به مزایای ویژه آن در نوع خود منحصر به فرد است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، افتتاح این نوع حساب می‌تواند مشتریان بانک مسکن را به طور همزمان از ۱۲ مزیت ویژه برخوردار کند.
بهره‌مندی از امکان دریافت سود، امکان برخورداری از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و قابلیت خرید و فروش اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از طریق سامانه معاملاتی فرابورس ایران در تمامی شعب بانک از جمله مهم‌ترین مزیت‌های افتتاح این حساب به شمار می‌رود.
در عین حال، افتتاح این حساب به مشتریان امکان استفاده از تسهیلات خرید یا ساخت واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف تعیین‌شده‌(‌درحال‌حاضر در تهران ۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت معادل ۵۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری معادل ۴۰ میلیون تومان) در چارچوب ضوابط را فراهم می‌کند.
دیگر مزیت افتتاح این حساب برای مشتریان بانک مسکن، امکان استفاده از تسهیلات جعاله به منظور تعمیر یا تکمیل واحد مسکونی از محل گواهی اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف تعیین‌شده یعنی ۲۰ میلیون تومان است.
امکان انتقال مانده‌بدهی تسهیلات دریافت‌شده از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به غیر بدون نیاز به واریز درصدی از مانده‌بدهی تسهیلات، امکان استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی مجتمع مسکونی بدون سپرده توأم با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و امکان استفاده همزمان از تسهیلات جعاله از محل اوراق حق تقدم با تسهیلات فروش اقساطی(خرید یا سهم‌الشرکه بانک) ۳ مزیت مهم و قابل‌توجه این حساب برای عموم مردم است.
همچنین مطابق با ضوابط این حساب، در مواردی که پدر و فرزند و مادر و فرزند به صورت مشترک اقدام به ساخت واحد مسکونی می‌کنند، سقف تسهیلات اعطایی به صورت مشترک در شهر تهران معادل ۸۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر معادل ۷۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری معادل ۶۰ میلیون تومان قابل تعیین است.
 بانک مسکن علاوه‌بر این برای دارندگان این حساب، امکان استفاده از تسهیلات خرید یا ساخت واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن برای زوجینی که به صورت مشترک اقدام به خرید یا ساخت واحد مسکونی می‌کنند تا سقف تعیین‌شده(‌درحال‌حاضر ۱۰۰ میلیون تومان در تهران، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت معادل ۸۰ میلیون تومان و ۶۰ میلیون تومان در سایر مناطق شهری تجمیعا و هر یک از زوجین به ترتیب معادل ۵۰، ۴۰ و ۳۰ میلیون تومان) در چارچوب ضوابط را فراهم کرده است.
 سرانجام اینکه امکان فروش اقساطی سهم‌الشرکه بانک مشتمل بر اصل و سود پس از پایان دوره مشارکت نیز برای افتتاح‌کنندگان این حساب وجود دارد.


راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر
باشگاه مشتریان بیمه کوثر به‌منظور افزایش رضایت بیمه‌شدگان و مشتریان وفادار راه‌اندازی شد. احمدرضا عصاری، مدیر روابط‌عمومی و امور مشتریان بیمه کوثر با اعلام مطلب بالا گفت: بیمه‌گذاران شرکت که در این باشگاه عضو می‌شوند، خدمت ویژه‌ای دریافت می‌کنند و فرصت استفاده از مزایای منحصربه‌فردی همچون بهره‌مندی از تخفیف خرید و دریافت درصدی از مبلغ خرید به‌عنوان اعتبار برای‌شان ایجاد می‌شود.
مدیر روابط‌عمومی و امور مشتریان بیمه کوثر با بیان اینکه در باشگاه مشتریان هر یک از بیمه‌گذاران عضو باشگاه با توجه به میزان امتیازی که به‌دست می‌آورند می‌توانند به ‌عنوان اعضای ویژه، طلایی، نقره‌ای، برنزی و معمولی از مزایای خاص هر یک از این گروه‌ها بهره‌مند شوند، خاطرنشان ‌کرد: کسب امتیاز و قرار گرفتن در هر گروه با توجه به میزان مشارکت اعضای باشگاه در فعالیت‌های گوناگونی همچون تمدید بیمه‌نامه، معرفی به دوستان، شرکت در نظرسنجی، خرید آنلاین، تکمیل حساب کاربری باشگاه و... انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مشتریان گروه ویژه از مزایایی همچون ۵۰ تا ۷۵ درصد تخفیف در خرید پوشش‌های بیمه‌ای عمروسرمایه‌گذاری، درمان خانواده، هزینه‌های حقوقی، ودیعه مستأجر، آتش‌سوزی منازل مسکونی، حوادث انفرادی، صندوق عقب اتومبیل و... بهره‌مند می‌شوند، تصریح‌کرد: اعضای گروه طلایی نیز می‌توانند در خرید این بیمه‌نامه‌ها از ۲۰ تا ۶۰ درصد تخفیف برخوردار شوند.
 مدیر روابط‌عمومی و امور مشتریان بیمه کوثر افزود: در گروه نقره‌ای، ۱۵ تا ۶۰ درصد تخفیف برای خرید پوشش‌های مختلف بیمه‌ای در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه اعضای معمولی باشگاه نیز در خرید این بیمه‌نامه‌ها می‌توانند از تخفیف ۵ تا ۵۵ درصدی برخوردار شوند.
عصاری با تاکید بر اینکه باشگاه مشتریان فرصت‌هایی را برای بیمه‌گذاران فراهم می‌کند که علاوه‌بر استفاده از انواع پوشش‌های بیمه‌ای شرکت، بتوانند از خدمات مختلف دیگر نیز به شکل رایگان یا با تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوند، اظهار کرد: در این باشگاه، اعتبارهایی نیز برای مشتریان در نظر گرفته‌ایم.
مشتریان پس از عضویت در باشگاه، درصدی از خریدشان به‌عنوان اعتبار به آنها تعلق می‌گیرد و با توجه به اعتبار کسب‌شده می‌توانند از خدمات معمولی، یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره استفاده کنند، ضمن اینکه امکان استفاده از نرخ‌دهی رشته‌های مختلف بیمه‌ای با توجه به ستاره‌های کسب شده میسر است.
مدیر روابط‌عمومی و امور مشتریان بیمه کوثر یادآور شد: این باشگاه با همکاری معاونت‌های برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و فنی، مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت سی‌کلاب به بهره‌برداری رسید.


افزایش پرتفوی شرکت تجارت‌ نو
ساختمان جدید ستاد مرکزی بیمه تجارت ‌نو با حضورقائم مقام مدیرعامل بانک تجارت و نماینده سهامداران عمده به همراه مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و کارکنان این مجموعه گشایش یافت.
مدیرعامل بیمه تجارت ‌نو با تبریک عید ولایت و امامت تقارن آغاز به کار ستاد در ساختمان جدید با این ایام را از توفیقات مجموعه برشمرد.
نیما نوراللهی سال ۹۷ را سالی پر زحمت در عین حال توأم با موفقیت‌های چشمگیر برای شرکت توصیف کرده و در این باره گفت: افزایش پرتفوی یکی از دستاوردهای مهم شرکت است. این رقم از ۹۴ میلیارد تومان سال ۹۶ به ۳۰۰ میلیارد تومان در پایان سال ۹۷ رسیده که حکایت از ۳ برابر شدن ارزش پرتفوی دارد.
وی با اعلام اینکه با وجود تمامی مشکلات ناشی از سیل، امروز پرتفوی شرکت نسبت به مشابه سال گذشته نیز جهش قابل‌توجهی داشته در توضیح این مهم گفت: از آغاز سال ۹۸ تا ۲۷مرداد، پرتفوی ۱۹۵میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی حاصل شده در حالی که مدت مشابه سال گذشته کل این رقم ۵۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت سیل رخ داده در فصل بهار را از اقدام‌های قابل‌توجه بیمه تجارت ‌نو دانست و تاکید کرد: تمامی مدیران با وجود تمام سختی‌ها با نگاه ارزشی پای کار ایستادند که از ماحصل تلاش گروه‌های مستقر در مناطق سیل‌زده، خسار‌ت‌های واردشده پس از ارزیابی در سریع‌ترین زمان پرداخت شد.
 سکاندار تجارت ‌نو تاکید کرد: هرچند بالاترین رقم پرداخت خسارت در میان شرکت‌های بیمه از آن تجارت ‌نو است اما این مسئله باوجود شایعه‌ها نه‌تنها هیچ خللی در روند کار و بخش مالی مجموعه ایجاد نکرد بلکه توانستیم ضمن افزایش دستمزد کارکنان، ساختمان جدید نیز خریداری کنیم.
 نوراللهی با تاکید بر اینکه یکی از ارکان جدی توسعه شرکت‌های بیمه‌ای منابع انسانی است ایجاد محیط درخور شأن برای فعالیت اعضای خانواده تجارت ‌نو در سراسر کشور را از اولویت‌های مهم مدیران مجموعه برشمرده و گفت: حال که با همت اعضای هیات‌مدیره محیطی مطابق با استانداردهای روز دنیا برای انجام امور از سوی کارکنان ستاد فراهم شده، برای همه ما مبدأ جدیدی خواهد بود تا با تلاش مضاعف و انرژی بیشتر پرتفوی شرکت از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد.
 مدیرعامل تجارت ‌نو اعلام کرد: این ساختمان که موقعیت اداری مناسبی در شهر تهران دارد سرمایه‌ای برای کارکنان و سهامداران است.


فروش بیمه‌نامه هنگام تحصیل طرح نو بیمه رازی
شرکت بیمه رازی با همکاری دانشگاه رایانه‌ای تهران اقدام به پذیرش نماینده فروش بیمه زندگی در سراسر کشور کرده است.
 به گزارش روابط‌عمومی بیمه رازی، متقاضیان می‌توانند هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی به صورت مجازی به عنوان نماینده رسمی شرکت بیمه رازی فعالیت کنند.
مزایای انحصاری این طرح شامل برخورداری از معافیت تحصیلی خدمت سربازی به مدت ۵ سال، دریافت کارمزد از محل فروش بیمه‌نامه، پرداخت شهریه از محل کارمزد فروش بیمه، کار و تحصیل همزمان، بی‌نیازی از داشتن دفتر کار، تحصیل غیرحضوری و دسترسی ۲۴ ساعته به محتوای آموزشی، دریافت مدرک معتبر کارشناسی مورد‌تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
 داوطلبان می‌توانند در یکی از رشته‌های مدیریت کسب‌و‌کار، مهندسی رایانه و مدیریت مالی بدون نیاز به کنکور تحصیل کنند.
متقاضیان برای ثبت‌نام حداکثر تا ۲ ‌شهریور می‌توانند به نشانی www.razi۲۴.ir در قسمت تماس با ما / جذب نمایندگان بیمه زندگی مراجعه و فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند و برای پاسخ‌دهی به پرسش‌ها با شماره مرکز ارتباط بیمه رازی ۸۱۹۴۲-۰۲۱ تماس بگیرند.


آسیب‌شناسی کاستی‌ها در مقررات ناظر بر مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه
پژوهشکده بیمه گزارش نهایی طرح پژوهشی آسیب‌شناسی و ارائه پیشنهاد برای اصلاح قوانین مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه را ارائه کرد که بر اساس آن این موضوع نیازمند قابلیت اعتماد به زیرساخت‌های احراز هویت است.
 به گزارش روابط‌عمومی پژوهشکده بیمه، این تحقیق با هدف آسیب‌شناسی و بررسی کاستی‌ها و خلأهای موجود در قوانین و مقررات ناظر بر مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه و ارائه راهکارهای پیشنهادی انجام شده است.
در این نشست علمی پس از تبیین موضوع و چیستی جرم پولشویی، تجربه کشورها در این حوزه و یافته‌های حاصل از مطالعات تطبیقی اسناد مرتبط درکشورهای منتخب از جمله مالزی، هند، چین، نروژ و سنگاپور، اصل اساسی بیمه شماره ۲۲ و توصیه‌های بانک جهانی ارائه شد.
در ادامه ضمن احصای عوامل موثر بر ریسک پولشویی در صنعت بیمه بر پایه مطالعات تطبیقی، به شیوه و نتیجه رتبه‌بندی متغیرهای کنترل عمومی و ذاتی آسیب‌پذیر محصولات بیمه‌ای در حوزه مبارزه با پولشویی اشاره شده است. یافته‌های این طرح پژوهشی که از سوی گروه پژوهشی عمومی بیمه انجام شده، حاکی است متغیر در دسترس بودن زیرساخت‌های شناسایی(احراز هویت) قابل اعتماد، بالاترین رتبه را نسبت به هدف کلی کاهش ریسک پولشویی دارد و متغیر در دسترس بودن و اجرای مجازات‌های اداری از کمترین اولویت برخوردار است. از این رو، در این تحقیق به سیاست‌گذاران و نهادهای ناظر توصیه شده که برای بهبود شرایط و در دسترس قرار گرفتن زیرساخت‌های شناسایی قابل اعتماد به منظور تسهیل در فرآیندهای مبارزه با پولشویی اقدام کنند.
همچنین در پایان پس از بررسی شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های موجود در حوزه مبارزه با پولشویی نسبت به برخی از مواد قانونی آنها پیشنهادهای اصلاحی مطرح شد که از جمله این موارد نحوه شناسایی افراد دارای ریسک سیاسی بالا، ذی‌نفع واحد، ترتیبات حقوقی، پایش و گزارش معاملات مشکوک، کنترل‌های ورودی، اعتماد به شخص ثالث، برنامه‌های کنترل داخلی متناسب با سطح ریسک، ماهیت و حجم محصول و... است.


«طرح آرامش بیمه پارسیان» راهی بازار مالی شد
طرح آرامش بیمه پارسیان که ویژه بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی است، راهی بازار مالی شد.
 به گزارش اخبار پولی مالی، این طرح ‌که مخصوص به بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی است، موارد گوناگونی از اموال بیمه‌گذاران را در مقابل خطراتی همچون آتش‌سوزی، سیل، زلزله و حتی سرقت زیر پوشش قرار می‌دهد.
بیمه پارسیان در این طرح پوشش‌های خاصی گنجانده و علاوه‌بر ارائه یک بیمه‌نامه آتش‌سوزی جامع با تمام پوشش‌های اضافی، به منظور رعایت حال بیمه‌گذاران و صرفه‌جویی در وقت و هزینه آنها در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به بازدید اولیه این بیمه‌نامه را صادر می‌کند و به بیمه‌گذار تحویل می‌دهد.
از دیگر ویژگی‌های این طرح می‌توان به مواردی مانند امکان تقسیط حق بیمه برای همه طرح‌ها به نحوی که تمام اقشار جامعه بتوانند با پرداخت مبلغ ناچیزی به صورت ماهانه اقدام به تهیه بیمه آتش‌سوزی کنند و نیز پوشش‌های اضافه‌ای مانند ضایعات ناشی از برف و باران، ضایعات ناشی از سنگینی برف، توفان، هزینه پاک‌سازی، هزینه اسکان موقت، هزینه اسباب‌‌کشی که با نرخ‌ها و حق بیمه مناسب در این طرح به صورت یکجا ارائه شده‌اند و بیمه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به تمامی شعب و نمایندگان در سراسر کشور برای تهیه این بیمه‌نامه در کمترین زمان ممکن و با هزینه بسیار مناسب اقدام کنند.



نظر شما