شناسهٔ خبر: 34911237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری مسابقات استانی قرآن و عترت در همدان

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان از برگزاری مسابقات استانی قرآن و عترت در دانشگاه پیام نور این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

برگزاری مسابقات استانی قرآن و عترت در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، صفی‌الله صفایی، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به برگزاری بیست و سومین مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور استان گفت: امسال در مرحله کشوری استان کرمان، مجری مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور است.

او بیان کرد: مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در بخش‌های شفاهی و معارفی از طریق سازمان مرکزی با توجه به بازده زمانی در دو مرحله برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به اینکه مرحله یک مسابقات را مراکز و واحد‌های تابعه دانشگاه پیام نور برگزار می‌کنند و نفرات اول تا سوم برگزیده‌ به استان اعلام می‌شود، افزود: استان نیز نفرات اول تا سوم را با توجه به جدول امتیازات در بخش‌های شفاهی و معارفی اعلام و فایل تصویری آن‌ها را به صورت مصور به استان کرمان اعزام می کند.

صفایی با بیان اینکه همدان چهارم شهریور مجری برگزاری مسابقات استانی مراکز و واحد‌های تابعه دانشگاه پیام نور است، افزود: نام نویسی در سایت بیست و سومین مسابقات قرآن و عترت دانشجویان پیام نور در پنج رشته نظیر قرائت به روش ترتیل، حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء قرآن کریم، دعا و مناجات خوانی به صورت شفاهی انجام شده و چهارم شهریور انجام شده است.

او با اشاره به اینکه اسامی نفرات اول هر رشته با فایل مصور طبق آئین نامه به استان کرمان ارسال می‌شود، گفت: ۸۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان در بخش معارفی (کتبی) شرکت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان افزود: بخش کتبی مسابقات شامل احکام، آشنایی با مفاهیم قرآن کریم، صحیفه سجادیه، سیره معصومین و نهج‌البلاغه، پرسمان قرآنی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شعر، عکس، مقاله نویسی، قرائت و ترتیل و نقاشی است.

صفایی ادامه داد: در بخش معارفی بانک سوالات از تهران به صورت مکتوب ارسال و امتحان در سطح مراکز و واحد‌ها بر اساس حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه نمرات دانشجویان در بخش معارفی اعلام می‌شود و برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری و اهدای جوایز راه پیدا می‌کنند افزود: خوشبختانه دانشگاه پیام نور همدان از لحاظ کیفیت و کمیت شرکت کنندگان جزو پنج استان برتر کشور بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه دانشجویان پیام نور استان در این مسابقات طی سال‌های گذشته مقام‌های اول تا سوم را در استان‌های مختلف به دست آورده‌اند گفت: سال گذشته یکی از دانشجویان استان به مسابقات ملی قرآن کریم دانشجویان راه یافت.

صفایی با اشاره به نحوه برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانشجویان پیام نور در مرحله استانی افزود: روز برگزاری مسابقات سه داور زن و سه داور مرد در سالن‌های مجزا مسابقات را از ساعت ۹ تا ۱۲ داوری خواهند کرد.

او بیان کرد: دانشگاه پیام نور همدان آمادگی برگزاری بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور را دارد.

انتهای پیام/ب

۸۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان در بخش کتبی قرآن  شرکت کردند

نظر شما