شناسهٔ خبر: 34897988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در پی شکست مذاکرات؛

درگيري شديد بين دولت مستعفي و نيروهاي جنوب يمن

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- درگیری‌ های شدیدی بین نیرو‌های دولت مستعفی یمن با نیرو‌های وابسته به شورای انتقالی جنوب در ورودی شهر عتق رخ داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، درگیری‌ های شدیدی بین نیرو‌های دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن با نیرو‌های وابسته به شورای انتقالی جنوب در ورودی شهر عتق مرکز استان شبوه رخ داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در پی شکست میانجی گری‌های قبیله‌ای در استان شبوه یمن، درگیری‌های شدید بین نیرو‌های ”تکاور شبوه“ وابسته به شورای انتقالی جنوب که از حمایت امارات برخوردار است، با نیرو‌های ارتش یمن در ورودی شهر عتق مرکز این استان رخ داد. بگفته منابع محلی، نیرو‌های نظامی عربستان که برای جلوگیری از درگیری‌ها وارد شهر عتق شده بودند، این شهر را ترک کردند.
افسران سعودی پس از دیدار با استاندار شبوه وعده دادند گزارشی درباره اوضاع این استان به مقامات سعودی ارائه خواهند کرد.
از سوی دیگر، صالح الجبوانی وزیر راه (دولت مستعفی) یمن اعلام کرد نیرو‌های امنیتی و ارتش، کنترل اوضاع شهر عتق را در دست دارند. الجبوانی تاکید کرد شبه نظامیان نتوانستند کنترل ساختمان‌ها و خیابان‌ها در شهر عتق را در دست بگیرند.
الجبوانی افزود: با وجود درگیری‌های شدید، نیرو‌های ما توانستند حماسه‌ای بیافرینند و در برابر چشم طمع و توسعه طلبی امارات، از سرزمین و ناموس خود دفاع کنند. هیچ یک از افسران ارتش به شبه نظامیان نپیوسته اند.

نظر شما