شناسهٔ خبر: 34886864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همایش ملی توسعه پایدار با محوریت گردشگری در خلخال آغاز به کار کرد

با هدف معرفی توانمندی و قابلیت‌ها و ظرفیت های شهرستان خلخال، همایش ملی توسعه پایدار با محوریت گردشگری در خلخال آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی و با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان خلخال و کوثر همایش ملی توسعه پایدار با محوریت گردشگری به همت دانشگاه آزاد اسلامی و فرمانداری‌های این دو شهرستان در سالن همایش علامه طباطبایی شهرستان خلخال برگزار شد.

در این همایش بشیر خالقی، نماینده مردم شهرستان خلخال با اشاره به ظرفیت‌های موجود خلخال در زمینه‌های گردشگری، تولیدات بومی و ظرفیت‌های خدادادی، شهرستان خلخال را یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری برای فعالان حوزه گردشگری و کسب و کار عنوان نمود.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز در این همایش با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های اشتغال و توسعه پایدار از جمله راه‌های شریانی و اصلی، اظهار کرد: جاده خلخال به اسالم در حوزه خلخال به راه اصلی تبدیل شده و جاده شال ماجوالان- ماسوله در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از مطالعه علمی حوزه‌های گردشگری در خلخال خبر داد و گفت: پل معلق ازناو در دست اجرا بوده و قصر چوبی  منطقه گردشگری ازناو در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار خلخال گفت: فاز اول پروژه بام خلخال به پایان رسیده و پروژه اجرای تله سیژ به بخش خصوصی واگذار شده که در آینده نزدیک با هماهنگی‌‌های صورت گرفته دستگاه‌ها و امکانات تله سیژ  نصب خواهد شد.

بابایی از فعالیت‌های علمی و توسعه‌ای و پژوهشی در زمینه اصلاح الگوی کشت واصلاح الگوی دامی برای افزایش تولید خبر داد و تصریح کرد: طبیعت خلخال یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و توسعه پایدار است که باید به آن توجه شود.

در این همایش بهار رسولی، سرمایه‌گذار پل معلق ازناو و حسین یعقوب‌پور از سرمایه‌گذاران بخش تولید و صنعت CNG به ارائه راهکارهای توسعه گردشگری و توسعه پایدار پرداختند.

حجت‌اله درخشان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال نیز ضمن ارزیابی مثبت این همایش برای توسعه پایدار شهرستان خلخال در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، آن را یک فرصت مهم با حضور نیروهای انسانی شایسته و تحصیل کرده دانست.

وی گفت: بیش از 72 مقاله به دبیرخانه همایش در دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شده که 5 مقاله برتر در زمینه  فرصت‌های سرمایه‌گذاری، فناوری IT، ارتباطات ICT، نقش سازمان‌های مردم NGO و قابلیت‌های منطقه خلخال و کوثر، اماکن بناهای تاریخی، صنعت و منابع معدنی، عوامل زیست محیطی و نگرش‌ها و رفتارهای فرهنگی و کار‌آفرینی و توسعه پایدار، مدیریت شهری، کشاورزی و آموزش عالی رونق تولید و اشتغال انتخاب و توسط سرمایه‌گذاران در همایش ارائه شد.

انتهای پیام/3463/731

نظر شما