شناسهٔ خبر: 33532245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تاکید بر تامین اعتبار زیرساخت‌های پروژه‌های اشتغال‌زایی و گردشگری شهرستان خلخال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در توزیع اعتبارات شهرستان خلخال، تامین اعتبارات اشتغال‌زایی، گردشگری و عمران شهر‌ها و روستا‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود امامی یگانه ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خلخال اظهار کرد: در توزیع اعتبارات، تامین اعتبار زیرساخت‌های پروژه‌های اشتغال‌زایی از جمله شهرک صنعتی شماره ۲ و شهرک گلخانه‌ای، زیرساخت‌های پروژه‌های گردشگری که جنبه عمومی دارند مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم شهرستان خلخال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۹۸ است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه بر عمران و توسعه شهر‌ها و روستا‌ها در بخش حفظ و نگهداری راه‌های اصلی و فرعی، تکمیل سد‌های معیشتی، اتمام پروژ‌های نیمه تمام و حمایت از طرح‌های اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد.

امامی یگانه بر تلاش مضاعف مدیران دستگاه‌ها مبنی بر جذب حداکثری اعتبارات ملی و استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی و برنامه‌ریزی و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان تاکید کرد.

فرماندار شهرستان خلخال نیز در این جلسه گفت: جابجایی اعتبارات عمرانی در هر سرفصل از سوی مدیران کل دستگاه‌ها تخلف است.

فریدون بابایی تصریح کرد: بعضا دیده می‌شود که اعتبارات ابلاغی و تخصیصی دستگاه‌ها توسط مدیران کل برای محل‌های دیگر هزینه شده و اصلا فرماندار شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان خبری از آن ندارد که این کار خلاف قانون و تخلف بوده است.

وی بااشاره به بودجه‌های تخصیصی بعضی از ادارات و روند کند و تعطیل بعضی از پروژه دستگاه‌ها همچون اداره ورزش و جوانان و نوسازی مدارس گفت: با اظهار تاسف با تخصیص اعتبارات ریالی به این پروژه‌ها و اولویت بخشی به عنوان اهمیت بخش‌ترین دستگاه باز هم هیچ فعالیتی از روند رو به رشد پروژه‌های این دستگاه‌ها در شهرستان خلخال دیده نمی‌شود.

فرماندار خلخال با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ پروژه نیمه تمام در شهرستان خلخال وجود دارد افزود: تخصیص اعتبار به پروژه‌ها با اولویت سنجی و نیاز‌های جامعه و نحوه جذب توسط دستگاه به زیرساخت‌ها در اولویت اعتبارگذاری فرمانداری شهرستان خلخال بوده و اگر این روند نباشد پروژه‌ها به جایی نخواهد رسید.

بابایی بااشاره به افزایش ۷۵ درصدی اعتبارات شهرستان خلخال از محل منابع استانی گفت: اعتبارات شهرستان خلخال در سال ۱۳۹۸ به رقم ۲۵ میلیارد و ۴۸۱ میلیون تومان رسیده که افزایش ۷۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: این اعتبارات در حوزه‌های ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز اشتغال، ایجاد و افزایش اشتغال پایدار، تامین آب شهری و روستایی، حمل‌ونقل، عمران شهری و روستایی، تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی، زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت وشهرک‌های صنعتی، بسیج ونیروی انتظامی، بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی و روستایی و تعمیر و تجهیز مساجد و اماکن زیارتی و فرهنگی، زیرساخت‌های مورد نیاز فرهنگی، تبلیغات اسلامی، ایجاد و تجهیز واحد‌های دامداری، حفاظت از منابع طبیعی ومناطق حفاظت شده، توزیع و تا تیرماه امسال به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

فرماندار خلخال افزود: در حوزه ورزش و جوانان کلیه پروژه‌های موجود شهرستان، سالن‌های ورزشی، خوابگاه موجود تعطیل و غیرفعال است.

بابایی با اشاره به حضور گسترده گردشگران در هفته گذشته در شهرستان خلخال در ایام تعطیلات گفت: زیرساخت‌های شهرستان خلخال نیازمند توجه جدی از سوی شهرداری و ارگان‌های ذیربط در حوزه گردشگری است.

فاطمه جوادی، شهردار خلخال نیز توجه به سایت زباله شهر را یکی از دغدغه‌های شهر خلخال عنوان و خواستار تخصیص اعتبارات شاخص به این پروژه شد.

وی از تبادل توافقنامه منطقه قلعه‌باشی خلخال به عنوان هسته مرکزی گردشگری اشاره و تکمیل سالن مدیریت بحران شهرستان خلخال با توجه به سیلاب‌ها را خواستار شد و گفت: این پروژه نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل است.

انتهای پیام/3463/531

نظر شما