شناسهٔ خبر: 34880041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر اقتصاد ژاپن: اختلافات تجاری میان توکیو و واشنگتن همچنان پابرجا هستند

وزیر اقتصاد ژاپن که به آمریکا سفر کرده است، اعلام کرد هنوز شکاف‌هایی در مذاکرات تجاری توکیو-واشنگتن وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ­به نقل از رویترز، «توشیمیتسو موتگی» وزیر اقتصاد ژاپن که به آمریکا سفر کرده است اعلام کرد قبل از آنکه توکیو و واشنگتن بتوانند بر سر تجارت دوجانبه به توافق برسند، اختلافاتی میان دو طرف وجود دارد که لازم است حل و فصل شود.

موتگی که برای دیدار و گفت‌وگو با «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا در خصوص اختلافات در بخش کشاورزی و خودروسازی در این کشور به سر می‌برد گفت‌وگو‌ها با همتای آمریکایی خود را بسیار دشوار توصیف کرد.

موتگی پس از دیدار با لایتیزر به خبرنگاران گفت: مسائلی که لازم بود در مذاکرات در سطح وزیران حل و فصل شود تا حدودی کمتر شده است. ما توافق کردیم تا روند مذاکرات تسریع و به منظور دستیابی به نتایج اولیه بر روی مسائل باقیمانده کار شود.

هدف از مذاکرات همچنین زمینه‌سازی دیدار احتمالی شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و دونالد ترامپ در حاشیه نشست این هفته سران گروه هفت در فرانسه تعیین شده است. مذاکرات جداگانه آمریکا با چین و اروپا با دستاورد چندانی همراه نبوده است و ترامپ امیدوار است تا با ژاپن در زمینه بخش کشاورزی و موضوع مهار کردن صادرات خودرو‌های ژاپنی به آمریکا به توافقی زودهنگام دست پیدا کند.

توکیو از سوی دیگر خواهان کاهش تعرفه‌های آمریکا بر واردات قطعات خودرو و اقلام صنعتی است - چیزی که واشنگتن از انجام آن اکراه دارد.

موتگی در پاسخ به پرسشی درباره روند پیشرفت در مذاکرات گفت: مذاکرات بدون شک عمیق و فراگیر است ولی هنوز شکاف‌هایی وجود دارد که باید قبل از هر چیز پر شود.

وی افزود دو طرف برای مذاکره درباره جدول زمانی دستیابی به توافق زمان زیادی صرف نکردند.

دور بعدی مذاکرات موتگی و لایتیزر بعدازظهر روز پنجشنبه پس از مذاکرات گروه‌های کاری دو طرف خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما