شناسهٔ خبر: 34874940 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

وزیر ارشاد: روند جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران رو به رشد است

صاحب‌خبر -
سرویس شهرستان ها:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران،با اشاره به قابلیت‌های تئاتر منطقه، روند این جشنواره را رو به رشد دانست.

در بخشی از پیام سید عباس صالحی آمده است: غدیر چشمه جوشان معرفت و معیار سنجش دینداری است، در این فرهنگ غنی و روحبخش بزرگان و فرهیختگانی بالیده و از آن سرچشمه زلال، روح و اندیشه شان لبریز شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام تقارن برگزاری رویداد فاخر جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران که هنری آمیخته به حکمت و دانش و آکنده از معرفت و بینش است ، ایام دهه امامت و ولایت را به فال نیک گرفته و افزوده است: هنرمندان عرصه هنر فاخر تئاتر علاوه بر خلاقیت هنری، مراتب و مدارج اندیشه والای انسانی را که تعالی و بالندگی جامعه را در پی دارد، در آثار خود متجلی می کنند.

در ادامه پیام تاکید شده است: منطقه ارسباران ظرفیتی بزرگ و سرمایه ای تمام نشدنی دارد که جشنواره هایی از جمله تئاتر کوتاه ارسباران می تواند در شناساندن تاریخ و فرهنگ این منطقه و رشد و شکوفایی آن تاثیر گذار باشد.

مایه مباهات است که سیزدهمین دوره تئاتر کوتاه ارسباران با حضور علاقه?مندان به این هنر فاخر برگزار شده و زمینه ای را فراهم کرده است تا هنرمندان این عرصه با اتکا به داشته?ها و آموخته های خود، خالصانه به خلق آثاری ماندگار بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آرزوی آینده ای درخشان برای این جشنواره، مراتب سپاس خود را تقدیم هنرمندان عزیزی کرد که با آثار خود بر غنای این جشنواره افزوده اند.

وی همچنین از برنامه ریزان و برگزارکنندگان این رویداد در شهرستان اهر، تقدیر و تشکر کرد.

بنا به این گزارش سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، با معرفی نفرات برتر هر بخش به کار خود پایان داد.

پایان اجراهای صحنه ای جشنواره

سومین روز از اجراهای بخش صحنه ای جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران با اجرای نمایش هایی از آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، گیلان و خوزستان پیگیری شد.

در سومین و آخرین روز از سیزدهمین دوره این جشنواره، «گئجه یاریسی یاغیش یاغاندا» به کارگردانی نسیم عمو زاده از اهر نخستین اجرای روز آخر بخش صحنه ای بود.

“مامان غذاتو نخور” به کارگردانی مرجان آقا نوری از استان تهران، دومین اجرای روز آخر جشنواره بود.

“برجک شماره ۲۷ ” از تربیت حیدریه با کارگردانی احمد اکبر زاده، «آیا چای می خواهی؟ » به کارگردانی مجتبی فرضی از اهر، «بانوی گمشده» به کارگردانی فاطمه علی پرست از لاهیجان، «سلول صفر» به کارگردانی غلام سیاهپور از خوزستان اجراهای بعدی آخرین روز از بخش صحنه ای جشنواره ارسباران بودند

آخرین اجرای بخش صحنه ای جشنواره هم به نمایش «پرستو» به کارگردانی امیر نوروش از اهر تعلق داشت. با اجرای نمایش های یاد شده در بخش صحنه ای، سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به کار خود در این بخش هم پایان داد.

نظر شما