شناسهٔ خبر: 34838730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آل‌هاشم: ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی پیام اصلی واقعه غدیر است‌

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اصلی‌ترین پیام واقعه غدیر را ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد علی آل‌هاشم در جشن امامت و ولایت در مسجد جامع شیشوان عجب‌شیر با بیان اینکه عید غدیر خم عید اهل بیت پیامبر و از بزرگ‌ترین عیدهاست اظهار داشت: غدیر روزی است که مهم‌ترین واقعه تاریخ اسلام و آخرین مأموریت و مهم‌ترین مأموریت پیامبر اکرم(ص) یعنی تعیین امام و ولی جامعه اسلامی توسط خاتم پیامبران در آن رقم خورده است.

وی افزود: در روز غدیر ابلاغ خداوند متعال به شخص پیامبر بیان شده یعنی اتمام و اکمال دین اسلام و رسالت پیامبر خاتم یعنی با تعیین ولی و امام جامعه صورت گرفت.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه تنها فردی که شایسته ولایت بود و از جانب خداوند به این مقام نائل شده بود، حضرت علی(ع) بود افزود: امامان معصوم (ع) نیز همواره بر محوریت این واقعه در تمام امور تاکید می‌کردند تا این موضوع را تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: کمال دین تنها به بیان احکام اسلامی نیست، بلکه این دین به مبین و شارح و مجری معصوم و در حقیقت حاکم و ولی نیاز دارد که هم دین را به طور صحیح بیان کند و هم از تحریف و ایجاد بدعت در دین جلوگیری و هم آن را به طور صحیح و کامل اجرا کند.

وی افزود: امروزمسئله ولایت فقیه که ثمره درخت شکوهمند انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و اندیشه‌های متعالی حضرت امام (ره) است ادامه دهنده همان راه امامت و ولایت است.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد : ولایت فقیه در امتداد ولایت غدیر و در در راستای ولایت عامه حضرات معصومین است و ریشه در اصل امامت دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با حضور در پادگان 03 شهید برخورداری شهرستان عجب شیر ضمن تبریک ایام دهه ولایت و عید بزرگ غدیر افزود: عید بزرگ غدیر اشرف العیاد است .

آل‌هاشم سربازان را به اقامه نماز اول وقت در هر جا و هر مرحله از زندگی توصیه و تصریح کرد: هیچ عبادتی به اندازه نماز مورد تاکید و سفارش دین مبین اسلام نبوده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما