شناسهٔ خبر: 34817363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

علمی کردن کشاورزی راهی برای رسیدن به خودکفایی و رونق تولید است

صاحب‌خبر -

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، علمی کردن کشاورزی را راهی برای رسیدن به خودکفایی و رونق تولید دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در مراسم تودیع و معارفه مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، ضمن تقدیر از تلاش‌ مسوولان وزارت جهاد کشاورزی در تامین معیشت مردم، گفت: تامین معیشت مردم امری مهم است که با عبور از کشاورزی سنتی و علمی کردن امور مربوط به بخش کشاورزی می‌توان از فرصت تحریم‌ها، پلی برای پیشرفت به سوی خودکفایی و رونق تولید بنا نهاد.

وی با بیان این که همه دستگاه‌ها باید در امر خطیر رونق تولید وزارت جهاد کشاورزی را یاری دهند، افزود:‌ اقتدار هر کشور در رونق تولیدات و معیشت مردم است و هر کشوری به این مهم دست یابد، قطعا پیروز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر، این واقعه را به عنوان یک پدیده تاریخی، سرشار از درس‌های مدیریتی فراخور زمان حال دانست و خاطرنشان کرد: اولین نکته مدیریتی غدیر این بود که پیامبر اسلام و مسلمین در راه رسیدن به هدف، راست قامت بودند و با وجود تحریم‌ها و تنگ‌نظری دشمنان آنچه حادث شد، پیروزی پیامبر و مسلمین بود، قطع به یقین این مهم بدست نمی‌آمد مگر با شهادت، جهاد و تحمل مشکلات، بنابراین بدون تحمل نارسایی‌ها نمی‌توان پیروز شد.

به گفته وی، غدیر به ما درس آینده‌نگری می‌دهد و مدیران باید از آن درس گیرند و مدیریت نبی مکرم اسلام این بوده که حرکت این نهضت به سمت افق روشن باشد، لذا مدیران ما در عصر حاضر نیز باید با الهام از غدیر از گذشته برای آینده پل بسازند.

تقوی تصریح کرد: نکته مهم دیگر واقعه غدیر آن است که کارها را نباید نیمه کاره رها کرد زیرا رها کردن کارها آفتی است که در جامعه وجود دارد به طوری که کاری در یک دولت آغاز شده و دولت دیگر آن را قبول ندارد، این موضع‌گیری‌ها پذیرفتنی نیست و در اسلام تاکید شده کاری را که شروع کردید، کامل کنید.

این مقام مسوول، سومین درس غدیر را رها کردن دودلی و ترس در مسیر حق دانست و گفت: این درس بزرگی برای مدیران است، به آن معنی که وقتی همه چیز برای پیشرفت وجود دارد دودلی راهی در دل مومن ندارد و مصداق آن پیامبر اکرم (ص) است که با تصمیم تاریخی غدیر و ابلاغ آن، این درس را به ما داده است. همچنین این راهی است که رهبر بزرگ انقلاب آن را عزتمندانه در مقابل آمریکا پیش می‌برد.

وی سپس با تحلیل شرایط منطقه خاورمیانه افزود: شرایط منطقه و نقش ایران در خاورمیانه اثبات می‌کند آنها که ادعای رهبری خاورمیانه را در سر دارند در خاورمیانه شکست خورده‌اند و کشوری که پیروز شده ایران است و این مهم حاصل تفکر اصیل اسلامی و رهبری داعیانه مقام معظم رهبری است.

کار در عرصه کشاورزی باید با پشتوانه علمی باشد

در ادامه این نشست، امام جمعه کرمانشاه‏، با بیان این که کار در عرصه کشاورزی باید با پشتوانه علمی باشد، گفت: علم حاکمیت و قدرت می‌آورد و باید با نگاه علمی به کشاورزی، زمینه پیشرفت بخش کشاورزی را فراهم کرد.

آیت‌اله علما به موضوع کشت‌های اقتصادی و توانمندی کشاورزان اشاره کرد و افزود: با اقتصاد مقاومتی می‌توان موضوع وابستگی به نفت و رونق تولید داخلی را اجرایی کرد، چرا که فرمایشات مقام معظم رهبری قطع به یقین علمی و کارشناسی است.

وی سپس با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه گفت: نخود، زعفران و زیتون از ظرفیت‌های خوب استان است که با اتکا به علم می‌توان آنها را به فرصت پیشرفت استان تبدیل کرد.

رونق تولیدات بخش کشاورزی اثر تحریم‌ها را خنثی می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این مراسم، با بیان این که رونق تولیدات بخش کشاورزی اثر تحریم‌ها را خنثی خواهد کرد، افزود: پیشرفت‌های خوبی در کشاورزی کرمانشاه اتفاق افتاده است و در حال حاضر تولیدات کشاورزی کرمانشاه به 4.2 میلیون تن رسیده است.

مهندس حاتمی با بیان این که شرایط کاشت تمامی محصولات کشاورزی به جز دو تا سه محصول در کرمانشاه وجود دارد و در صورت استفاده از این ظرفیت‌ها و تحقق برنامه‌های جدید شاهد تحول گسترده‌ای در کشاورزی استان خواهیم بود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید گفت؛ شرایط تحریم‌ها می‌طلبد تا با کار بیشتر شاهد تحقق شعار "رونق تولید" در بخش کشاورزی و خودکفایی بیشتر محصولات باشیم و در این راستا بی‌گمان با بهره‌مندی سازمان از برنامه 3 ساله و پیگیری این برنامه شاهد رونق محصولات تولیدی استان و صنایع تبدیلی آن خواهیم بود و این موضوع اثرات تحریم‌ها را خنثی خواهد کرد.

گفتنی است؛ طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، سید اسماعیل حسینی مقدم به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی‌نیا مسئول سابق تجلیل و قدردانی شد.

نظر شما