شناسهٔ خبر: 34817340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از سوی اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی؛

جشنواره «عفاف و حجاب» مورد حمایت قرار می‌گیرد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از حمایت این اداره کل از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه با موضوع عفاف و حجاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «علی محرمی» گفت: عفاف به عنوان یک مفهوم فردی و حجاب به عنوان یک مفهوم اجتماعی همواره مورد توجه و یکی از ارکان اساسی و اصلی فرهنگ جامعه‌ی اسلامی است و با توجه به نقش تاثیرگذار آن در تحکیم پایه‌های اخلاقی و انسانی می‌بایست از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: در این میان فیلم به دلیل جامعیت و تاثیرگذاری بر روی مخاطب، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند در فرهنگسازی و همچنین تعمیق و گسترش فرهنگ متعالی حجاب نقش مهمی را ایفا نماید.

محرمی تصریح کرد: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

وی افزود: نقش جامعه اسلامی در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق تر، ضروری و اساسی است. چرا که پرداختن به مساله حجاب به عنوان یک ارزش و رویکردی موثر در مواجهه و مقابله با تهاجم فرهنگی می‌تواند آثار و پیامدهای مثبتی برای جامعه در پی داشته باشد و مساله مهم آن است که چگونه و از طریق چه ساز و کارهایی می توان این پدیده را نهادینه نمود و موجبات درونی شدن آن را در فرد و به تبع آن در سطح جامعه فراهم آورد.

محرمی تصریح کرد: در این راستا کانون فرهنگ، هنر و ادب تبریز با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نظر دارد برای تبیین و تبلیغ و ترویج و همچنین نهادینه سازی عفاف و حجاب با زبان تاثیرگذار هنر، بویژه هنر صنعت سینما، جشنواره استانی تولید فیلم کوتاه در قالب‌های داستانی، مستند، نماهنگ، پویانمایی با موضوع عفاف و حجاب،خانواده و امنیت اجتماعی را برگزار نماید.

براساس این گزارش؛ شرکت برای همه­ی فیلمسازان، استان آزاد است و محدودیتی در ارائه تعداد آثار وجود ندارد و فیلم‌ها بایستی با فرمت DVD (VOB) به دبیر خانه ارسال شود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا سی‌ام آبان‌ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر،مجتمع فرهنگی و سینمایی ٢٢ بهمن تبریز ارسال کنند.

نظر شما