شناسهٔ خبر: 34818745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی از جشنواره عفاف و حجاب حمایت می‌کند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از حمایت این اداره کل از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه با موضوع عفاف و حجاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی محرمی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عفاف به عنوان یک مفهوم فردی و حجاب به عنوان یک مفهوم اجتماعی همواره مورد توجه و یکی از ارکان اساسی و اصلی فرهنگ جامعه‌ی اسلامی است و با توجه به نقش تاثیرگذار آن در تحکیم پایه‌های اخلاقی و انسانی می‌بایست از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در این میان فیلم به دلیل جامعیت و تاثیرگذاری بر روی مخاطب، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند در فرهنگسازی و همچنین تعمیق و گسترش فرهنگ متعالی حجاب نقش مهمی را ایفا کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

وی افزود: نقش جامعه اسلامی در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق‌تر، ضروری و اساسی است. چرا که پرداختن به مساله حجاب به عنوان یک ارزش و رویکردی مؤثر در مواجهه و مقابله با تهاجم فرهنگی می‌تواند آثار و پیامدهای مثبتی برای جامعه در پی داشته باشد و مساله مهم آن است که چگونه و از طریق چه ساز و کارهایی می‌توان این پدیده را نهادینه نمود و موجبات درونی شدن آن را در فرد و به تبع آن در سطح جامعه فراهم آورد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در این راستا کانون فرهنگ، هنر و ادب تبریز با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نظر دارد برای تبیین و تبلیغ و ترویج و همچنین نهادینه سازی عفاف و حجاب با زبان تاثیرگذار هنر، بویژه هنر صنعت سینما، جشنواره استانی تولید فیلم کوتاه در قالب‌های داستانی، مستند، نماهنگ، پویانمایی با موضوع عفاف و حجاب،خانواده و امنیت اجتماعی را برگزار کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما